Окупанти запустили добудовану залізницю з російського Ростова-на-Дону до Маріуполя через Гранітне/Маловодне.
Як пише ЦТС, про це повідомив радник мера Маріуполя Петро Андрющенко.
"Саме до такого висновку ми доходимо за результатом моніторингу та фіксації руху вздовж ключових станцій з середи", - зазначив він.
Так, на станції Асланове зафіксовано зчеплені чотири магістральні тепловози в кольорах РЖД (російської залізниці) з причіпними вантажними вагонами.
"Вантажні вагони заповнені та частково накриті. Склад вантажу та маршрут наявним ресурсом поки встановити не вдалось", - додав Андрющенко.
На станції Кальчик зафіксовано один магістральний тепловоз у кольорах РЖД, а на станції Сартана - сім пасажирських вагонів в кольорах РЖД з вказівкою (табличками) "Єкатеринбург".
"Саме про ці вагони ми вказували минулого разу, як тестовий прогін під прикриттям цивільних перевезень без їх реального здійснення. Все це, а також деталі, яки не маю права розкривати через питання безпеки джерел та інсайдерів, вказують на єдиний факт. Мовчки та потайки без анонсів та червоних стрічок залізницю запущено. Це може кардинально змінити ситуацію на фронті через покращення логістики росіян. Це самостійна автономна гілка, яка зараз має більшу пропускну здатність та потужність за Кримський міст", - підкреслив радник мера Маріуполя.
За словами Андрющенко, на відновлення залізниці росіяни витратили 13 місяців. Через удари Сил оборони України взимку будівництво було сповільнено на два місяці. Через диверсію в Кальчицькому кар’єрі Маріупольським спротивом - ще на місяць відтермінувалося.
Нагадаємо, ЦТС писав, що ворог з початку 2024 року вивіз з порту Маріуполя 165 тис. тонн вантажів. В загальному вантажообігу сільгосппродукція, вкрадена на тимчасово окупованих росією українських територіях, склала 84,2 тис. тонн.
Читайте також З Ростова до Криму. Як росіяни розбудовують логістичний коридор через окуповане українське Приазов'я