Компанія Digitale Schiene Deutschland (DSD), що відповідає за цифровізацію залізниць Німеччини (DB), бере участь у дослідницькому проекті KI-MeZIS, що вивчає можливості реалізації в бортовій системі безпілотного управління функцій розпізнавання наїздів на перешкоди та їх класифікації. 

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

З цією метою у столичному регіоні Німеччини виконуються тестові рейси швидкісного поїзда-лабораторії Advanced TrainLab, побудованого на базі дизель-поїзда ICE-TD. У випробуваннях задіяно також фахівці Інституту залізничної техніки IFB, який є партнером DSD з дослідницького проекту.

Наразі проект KI-MeZIS вийшов на етап прототипування.

Розпізнавання та оцінка бортовими засобами наїздів на перешкоди є однією з невід'ємних функцій системи безпілотного керування, що відповідає рівню автоматизації GoA4. Такі наїзди неминучі у разі, наприклад, несподіваного падіння на шлях дерев або появи тварин перед поїздом.

Подібні перешкоди повинні розпізнаватись встановленими на поїзді датчиками та камерами, а інтегровані в бортову систему засоби штучного інтелекту повинні відповідним чином оцінювати та інтерпретувати зібрані дані.

Крім камер, лідарів та радарів - поїзд оснащений датчиками тиску, прискорення, торсіонних та ударних навантажень, а також тензометричними датчиками.

Штучний інтелект повинен правильно інтерпретувати отримані дані та робити висновок про негайну зупинку поїзда або продовження руху до найближчої станції.

У ході вже завершених лабораторних випробувань вивчали механічні впливи сторонніх предметів на носову частину поїзда ICE-TD. Крім того, проведено польові випробування вантажного вагона з датчиками, який на швидкості 30 км/год стикався з різними перешкодами, такими як сталеві труби, фрагменти бетонних конструкцій та легковий автомобіль.

При реалізації проекту використовується також засноване на реальних даних комп'ютерне моделювання навколишнього оточення під час руху поїзда, що дозволяє в тому числі навчати штучний інтелект, що застосовується в безпілотних системах.