Український бізнес розуміє і усвідомлює потребу ЗСУ у людях та підтримує комплектування війська, як основного пріоритету державної політики в умовах війни. Проте, вже певний час кадрове питання є ключовим та знаходиться серед головних проблем, з якими стикаються підприємці по всій Україні.
Про це йдеться в заяві Європейської бізнес асоціації (ЄБА).
"Коли мають місце такі ситуації як мобілізація співробітника, який є критичним для бізнес-моделі підприємства, це не лише ускладнює роботу компанії (а, відповідно, сповільнює і ріст економіки), але і наближає таке підприємство до закриття. Такими діями держава не дозволяє компанії працювати далі, бо оперативно замінити в цих умовах критичних для функціонування бізнесу фахівців практично неможливо. Відповідно, бізнес просить державу все ж дозволити працювати - аби врятувати підприємства від закриття, від додаткових до існуючих труднощів, яких можна уникнути, врятувати українців від звільнень, тощо", - йдеться у зверненні ЄБА.
Компанії-члени асоціації просять уряд зробити мобілізацію більш прогнозованою. "І в цьому ключі питання економічного бронювання виглядає як інструмент, який вартує того, щоб бути розглянутим. На думку бізнесу Європейської бізнес асоціації, визначення безпосередньо самим бізнесом тих співробітників, які є критичними для продовження ефективної діяльності підприємства в умовах війни допоможе сповільнити велику хвилю проблеми кадрів, яка щомісяця все більше накриває бізнес, що працює в Україні. Більше того, допоможе бізнесу продовжити роботи в непростих воєнних реаліях", - сказано у заяві.
Тим часом "Укрзалізниця" попросила уряд дозволити бронювати всіх критичних для перевізного процесу працівників, адже за цими посадами вже є дефіцит. Водночас в УЗ уточнили, що про зміну правил не йдеться - компанія просить уряд застосувати ті самі правила, як і для інших критично важливих підприємств, на кшталт енергетичних.
А в Асоціації міжнародних перевізників України (АсМАП) повідомили, що після прийняття нового закону про мобілізацію і посилення відповідних заходів з боку ТЦК галузь автомобільних перевезень стикнулася з проблемою нестачі водіїв через небажання багатьох з них виходити в рейси.
Читайте також Складне рівняння мобілізації: Як захистити країну та не позбавити транспортну галузь кадрів