Після прийняття нового закону про мобілізацію і посилення відповідних заходів з боку ТЦК галузь автомобільних перевезень стикнулася з проблемою нестачі водіїв через небажання багатьох з них виходити в рейси.

Як пише ЦТС, про це йшлося на прес-конференції, організованій Асоціацією міжнародних перевізників України (АсМАП).

Як відзначив віце-президент Асоціації Володимир Балін, мобілізаційні заходи посилилися, хоча закон ще і не вступив в силу. Після 18 травня очікується, що ситуація ще більш ускладниться.

"І ми маємо такі наслідки - водії вже відмовляються сідати за кермо автомобілів і виїжджати в рейс. Будь-то водії вантажівок, чи водії автобусів. Є велика кількість водіїв, які залишаються за кордоном. Відповідно, і рухомий склад залишається там", - розповів він.

За словами Баліна, це може призвести до кризової ситуації в галузі автомобільних перевезень. А криза в автотранспорті може спровокувати кризу в економіці.

"Коли водій приходить до ТЦК (навіть з наданням довідки, що підприємство визнане критично важливим для економіки, і він має право на бронювання), після проходження ВЛК, як правило, в 95% випадків наших співробітників забирають", - пояснив суть проблеми Петро Яковенко, юрист компанії "Транс-логістик".

В АсМАП зазначили, що зараз лише 5% водіїв мають бронювання від мобілізації.

Як пише Trans.info, після введення в дію змін до закону про мобілізацію, з 18 травня, у водіїв-міжнародників на кордоні будуть вимагати військово-облікові документи зі спеціальним нанесеним штрих-кодом. Без відповідних документів далекобійників не будуть випускати.

"На сьогодні таких інструкцій немає, але всі ми розуміємо, що з 18 травня прикордонник, як і працівник ТЦК, матиме право вимагати військово-облікові документи у будь-якого військовозобов’язоного на вулиці, в тому числі на прикордонному пункті пропуску", - відзначив Володимир Балін.

"Необхідно створити новий порядок бронювання з чіткими зрозумілими правилами, - зазначив Володимир Балін. - При цьому ми розуміємо, що у будь-який час керівництво ЗСУ може прийняти рішення й бронь зняти. Зрозуміло, в нас триває війна. Але через неузгодженість правил люди не йдуть оновлювати дані, тому ми на порозі колапсу".

Раніше повідомлялося про непоодинокі випадки, коли водіїв вантажівок після повернення з-за кордону співробітники ТЦК знімають з рейсів. Тим часом у в МІУ заявили, що вважають діючу схему бронювання водіїв робочою та закликали перевізників, які стикаються з проблемами з ТЦК, працювати над усуненням недоліків з оформленням документів.