Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України (МІУ) провело зустріч з учасниками ринку міжнародних автоперевезень на тему бронювання працівників компаній галузі у період мобілізації. До обговорення було залучено більше 500 представників компаній.

Як пише ЦТС, позицію профільного міністерства озвучив заступник міністра Сергій Деркач.

Він зазначив, що проблема дійсно суттєва, адже мова про логістику, забезпечення товарами не лише цивільних, а й військових; про функціонування економіки, експорт та імпорт; надходження коштів до бюджету.

Виходячи зі слів Сергій Деркача, в МІУ вважають діючу схему бронювання робочою та закликали перевізників, які стикаються з проблемами з ТЦК, працювати над усуненням недоліків з оформленням документів.

Зокрема, заступник міністра відзначив наступне:

"Процедура бронювання діє більше року. Профільна постанова Кабміну була ухвалена ще в січні минулого року. За цей час до Міністерства звернулось 18 компаній, що займаються перевезеннями. 11 з них отримали статус критично важливих для економіки. Ще 4 усувають недоліки в документах.

- Сам механізм працює наступним чином: підприємство отримує статус критично важливого - після надає перелік військовозобов’язаних Міністерству - Міністерство направляє дані на Генштаб - Генштаб подає погоджені списки до Мінекономіки - Мінекономіки ухвалює рішення про бронювання та інформує Міністерство та Генштаб - Генштаб доводить це рішення до відома ТЦК - підприємство видає військовозобов’язаному витяг з рішення Мінекономіки про бронювання. Це так виглядає алгоритм за умови правильно оформлених документів, відповідності критеріям та позитивних рішень всіх залучених сторін.

- Щоб отримати статус критично важливого підприємства головне - відповідати щонайменше трьом критеріям із семи. Наприклад, 1) відсутність заборгованості щодо сплати ЄСВ; 2) розмір середньої заробітної плати на підприємстві має бути не менше середньої в регіоні відповідно до даних Держстату; 3) Ліцензія та дозвільні документи на перевезення, для вантажних - виконувати перевезення для ЗСУ чи доставляти гуманітарні вантажі (цьому теж має бути підтвердження).

- Бронюванню у будь-якому разі підлягають лише 50% співробітників від кількості військовозобов’язаних. Це можуть бути як водії, так і інші спеціалісти підприємства. Важливо, що не можуть бути заброньовані дефіцитні військово-облікові спеціальності".

Заступник міністра нагадав, що термін бронювання - півроку. Після цього списки осіб подаються повторно. Термін статусу критичного підприємства діє один рік, після чого знову подається аналогічний пакет документів.

Відносно ФОП Сергій Деркач сказав, що чинне законодавство дозволяє бронювати співробітників "підприємствам, установам, організаціям", а щодо ФОП чіткої відповіді немає. Тому МІУ направить відповідний лист на Міністерство економіки для отримання розʼяснень.

Читайте також Кадрова криза: Як війна та мобілізація посилюють нестачу працівників громадського транспорту

Нагадаємо, що раніше Асоціація міжнародних автоперевізників (АсМАП) заявила про непоодинокі випадки, коли водіїв вантажівок після повернення з міжнародних рейсів знімають співробітники ТЦК та направляють відразу до центрів комплектування. З відповідними скаргами до Асоціації звернулися відразу декілька компаній.

В Закарпатському ОТЦК підтвердили, що мали місце випадки, коли водіїв дійсно знімали з рейсів. "Водії вантажних транспортних засобів такі ж громадяни України як і інші. Під час огляду документів на контрольно-пропускних пунктах не завжди є змога перевірити на місці всі військово-облікові дані, це пов’язано з тим, що громадяни завчасно не подбали про наявність при собі військово-облікових документів", - йшлося в заяві Закарпатського ОТЦК та СП.

Там додали, що в таких випадках військовозобов’язаним водіям пропонують проїхати в територіальні центри комплектування для уточнення даних. При цьому вантажівка залишається під наглядом представників правоохоронних органів.

Разом з тим, в територіальному центрі комплектування не прокоментували інформацію автоперевізників про те, що водіїв не тільки знімають з рейсів для уточнення даних, а і відразу відправляють на ВЛК і далі до навчальних центрів.

Читайте також Складне рівняння мобілізації: Як захистити країну та не позбавити транспортну галузь кадрів