Через "Батумський нафтовий термінал" в березні поточного року було відновлено навантаження на безпричальному наливі темних нафтопродуктів, вироблених на казахстанських нафтопереробних заводах. Нафту відправляють танкерами місткістю 60-80 тис тонн до країн Європи.

Як пише ЦТС, про це повідомляє компанія "КазТрансОйл", що є власником 100% ТОВ "Батумський нафтовий термінал".

Завантаження темних нафтопродуктів казахстанського походження планується здійснювати в грузинському порту на щомісячній основі. Відновлення цієї роботи пов'язане з диверсифікацією транзитно-транспортних маршрутів із перевезення вантажів з Казахстану, відзначили в "КазТрансОйл".

В компанії нагадали, що експортні відправлення мазуту та вакуумного газойлю через порт в Грузії були зупинені з жовтня 2018 року. "Відвантаження темних нафтопродуктів великотоннажними партіями на танкери типу Aframax дозволяє клієнтам ТОВ "Батумський нафтовий термінал" знизити транспортні витрати, що робить маршрут казахстанських вантажів на експорт через Батумі більш привабливим і дозволить збільшити їх обсяг перевалки", - прокоментували в "КазТрансОйл" відновлення перевалки.

Нагадаємо, що ключовим експортним маршрутом в західному напрямку для Казахстана є термінал КТК в порту Новоросійськ. В 2022 росія під різними приводами неодноразово призупиняла роботу терміналу після того як президент Казахстану висунув пропозицію замінити російську нафту казахстанською на ринку ЄС. Після цих інцидентів в Казахстані почали опрацьовувати різноманітні варіанти диверсифікації постачань нафти на експортні ринки.

В 2023 році, коли після атаки українського морського дрону в порту Новоросійськ був вражений великий десантний корабель "Оленегорский горняк", в "КазТрансОйл" заявили, що розглянуть можливості перенаправлення частини своєї експортної нафти, що транспортується до порту Новоросійська, у разі погіршення ситуації в акваторії Чорного моря.