Уряд Данії пропонує заборонити скидання в море відпрацьованої води зі скруберів - систем очищення суднових вихлопів. Міністр навколишнього середовища країни має намір обговорити цю пропозицію з лідерами парламентських партій, йдеться у повідомленні, опублікованому на сайті міністерства, пише ЦТС.

Міністерство стурбоване тим, що вода, яка використовується в скруберах для очищення суднових вихлопів, містить небезпечну кількість важких металів.

Скруббер - система очищення вихлопів, що дозволяє суднам продовжувати використовувати паливо з високим вмістом сірки та інших шкідливих домішок після набуття чинності у 2020 році нових екологічних вимог IMO. Вода поглинає з вихлопних газів сірку, а також інші забруднюючі речовини, такі як важкі метали та токсичні органічні сполуки, і найчастіше скидається в море без усякого очищення.

За даними Alphaliner, на сьогоднішній день скруберами обладнано понад 1100 контейнеровозів - майже 20% працюючого контейнерного флоту. За два роки з кінця 2021 року їхня кількість збільшилася на 30%.

В результаті судноплавна індустрія отримує можливість збільшувати споживання високосірчистого бункерного палива. За даними адміністрації порту Сінгапур - найбільшого у світі бункерного хаба - продаж HSFO минулого року зріс майже на 20% до рівня 2022 року до 16,7 млн тонн. Частка високосірчистого палива збільшилася за 2 роки з близько чверті до трохи менше третини всіх продажів.

Згідно з повідомленням міністерства захисту навколишнього середовища Данії, уряд надасть парламентаріям конкретні пропозиції щодо зміни законодавства.

Заборона на використання скруберів у територіальних водах Данії може набути чинності вже 1 липня 2025 року. Заборона стосуватиметься скруберів, як із відкритим, так і із закритим контуром. Відкриті системи, які скидають відпрацьовану воду безпосередньо в море, будуть заборонені одразу, а закриті - із 4-річним перехідним періодом.