Два пілоти індонезійської авіакомпанії Batik Air заснули майже на 30 хвилин під час виконання внутрішнього рейсу, про це йдеться у звіті, опублікованому Національним комітетом з безпеки на транспорті Індонезії (KNKT), пише ЦТС.

Інцидент стався на борту Airbus A320 під час польоту з Кендарі до столиці Джакарти. На літаку було 153 пасажири, він перебував на крейсерській висоті 11 км.

Капітан повітряного судна, якому 32 роки, заснув через півтори години після зльоту, отримавши згоду від другого пілота. Через 45 хвилин капітан прокинувся і запропонував відпочити 28-річному другому пілоту, але той відмовився, після чого капітан знову заснув. Наступні 20 хвилин другий пілот зв'язувався з авіадиспетчерами та спілкувався з бортпровідниками, але незабаром і сам заснув.

У цей час із ними намагалися зв'язатися наземні служби, але відповіді не було. Через 28 хвилин після останніх записаних слів другого пілота прокинувся капітан і виявив, що літак відхилився від курсу, а його напарник спить. Диспетчерам він розповів, що сталися "проблеми з радіозв'язком", після чого літак без проблем сів у Джакарті.

Тривалість рейсу становила 2 години 35 хвилин.

Правила близькомагістральних рейсів дозволяють одному з двох пілотів ненадовго засипати, доки другий контролює політ.

Batik Air пообіцяла виконати всі рекомендації щодо підвищення безпеки польотів. Пілотів тимчасово усунули від польотів.

Нагадаємо, у серпні 2022 року два пілоти Ethiopian Airlines заснули під час польоту з Кенії в Ефіопію та не приземлилися в аеропорту Аддіс-Абеби. Пілотів, які здійснювали рейс Хартум - Аддіс-Абеба, розбудив сигнал тривоги, коли відключився автопілот після того, як вони пролетіли повз посадкову смугу.  Коли Boeing 737 наблизився до міжнародного аеропорту Аддіс-Абеби, він не почав зниження. Поки пілоти спали, система автопілота тримала літак на крейсерській висоті у 37 000 футів (11 200 метрів).

Наземний контроль за повітряним рухом намагався кілька разів зв'язатися з екіпажем, але марно. Коли літак пролетів зону посадки, автопілот відключився та спрацювала тривожна сигналізація. Після цього екіпаж розвернув літак і приземлився в Аддіс-Абебі через 25 хвилин.