Обсяг перевезень залізничним транспортом Польщі за підсумками 2023 року скоротився на 3,2% у порівнянні з 2022 роком - до 230 млн тонн, свідчать дані Польського статистичного управління (GUS).

Про це пише ЦТС з посиланням на ГМК Центр.

Загальний обсяг перевезень транспортом за минулий рік становив 570,3 млн тонн, що на 2,2% менше порівняно з 2022 роком, та є найнижчим результатом за останні три роки. Зниження відбулося майже по всім видам перевезень, окрім автомобільного транспорту.

Зниження перевезень залізницею викликано, переважно, зменшенням обробки паливних вантажів, зокрема вугілля, а також сталі. Як очікують місцеві залізничні оператори, 2024 рік може стати важчим для галузі.

"Що стосується залізничного транспорту, то можна очікувати погіршення показників, особливо в квітні-липні через зменшення обсягів перевезень вугілля. Не слід очікувати й значного росту перевезень вантажів, динаміка яких, безсумнівно, буде сформована економічним станом Німеччини. Ситуація в Україні та Німеччині, безумовно, визначить, яким буде ринок у 2024 році", - коментує Анджей Павловський, президент Ciech Cargo.

Зазначимо, Польща є основним напрямком експорту-імпорту продукції з та в Україну після початку повномасштабного російського вторгнення. За останні два роки польський транспорт обробив велику кількість українських вантажів, але останні події на кордоні значно перешкоджатимуть перевезенням у 2024 році.

За даними GUS, у 2022 році залізниці Польщі обробили 237,6 млн т вантажів, що на 0,1% менше у порівнянні з 2021 роком. На експорт було відвантажено 12,4 млн т вантажів, імпортних вантажів оброблено 20,3 млн т, транзитом - 3 млн т, у внутрішньому сполученні -64,3 млн т. Найбільша частка у загальному обсязі перевезень транспортом у 2022 році припала на залізну руду й іншу продукцію ГМК - 23,7%. Ще 5,2% зайняла металопродукція.