За підсумками роботи в січні 2024 року в морських портах країни-агресора було оброблено 71 млн тонн вантажів, що на 6,2% менше за аналогічний період 2023 року.

Як пише ЦТС, про це напередодні повідомило російське агентство морського і річкового транспорту ("Росморрєчфлот").

Перевалка сухих вантажів скоротилася на 5,8% (до 32,8 млн т), наливних - на 6,5% (до 38,2 млн т).

За інформацією російської компанії "Морцентр-ТЕК", в січні перевалка вантажів через морські порти рф в експортному напрямку знизилася на 6,6% порівняно з аналогічним місяцем минулого року і склала 55,9 млн т. Обробка каботажних вантажів впала на 15% - до 5,76 млн т, імпортних - на 1%, до 3,2 млн т. Позитивну динаміку показали лише транзитні вантажі - 6,15 млн т (+5,8%).

Щодо вантажообігу портів Азово-Чорноморського басейну, то він впав на 7,1%, до 24 млн т. З них обсяг перевалки сухих вантажів склав 10,6 млн т (-13,8%), наливних вантажів - 13,4 млн т (-1%).

Нагадаємо, що незважаючи на санкції і обмеження, запроваджені західними країнами, морські порти рф в 2023 році збільшили обсяги перевалки вантажів - цей показник збільшився на 5% порівняно з 2022 роком і склав 883,8 млн т.

Вантажообіг морських портів Азово-Чорноморського басейну зріс в 2023 році на 10,4% - до 291,4 млн т. Перевалка сухих вантажів зросла на 16,1% - до 140,8 млн т, наливних вантажів збільшилася на 5,6% - до 150,6 млн т.

При цьому оператори усіх працюючих морських портів України в минулому році обробили лише 62 млн т вантажів. В експортному напрямку було відвантажено 56,3 млн т, в імпортному - 5,3 млн т. Це краще 2022 року, коли перевалка склала приблизно 51 млн т вантажів. Але це в 2,5 рази менше, порівняно з роками перед великою війною - приміром, в 2021 році українські гавані сумарно перевалили 153,3 млн т вантажів, а в 2020 - 159,1 млн т.

Читайте також Торгова війна в Чорному морі: підсумки 2023