Британський пасажирський оператор Great Western Railway (GWR), що входить до складу FirstGroup, готується до експлуатаційних випробувань системи FastCharge, здатної забезпечити надшвидку зарядку тягових акумуляторів.
Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.
Ці випробування планують розпочати навесні 2024 року на одній із неелектрифікованих другорядних ліній на заході Лондона. Очікується, що система потужністю до 2000 кВт зможе заряджати акумуляторні батареї за 3,5 хв.
Угода про експлуатаційні випробування системи була підписана на початку 2022 року між GWR та компанією Vivarail, яка модернізувала старий потяг метрополітену Лондона та оснастила його тяговими акумуляторами. У грудні 2022 року Vivarail збанкрутувала і оператор GWR купив її інтелектуальну власність, рухомий склад та обладнання системи FastCharge.
Експлуатаційним випробуванням передувало тестування системи протягом 1500 год на експериментальному кільці в Інноваційному центрі Лонг-Марстоні, що належить лізинговій компанії Porterbrook.
Підзарядка тягових акумуляторів здійснюється через третю рейку, змонтовану між ходовими рейками на короткій ділянці. Напруга в нього подається лише за наявності на цій ділянці поїзда. У системі використовується стаціонарний накопичувач на акумуляторних батареях, здатний швидко віддавати енергію в бортові акумулятори і заряджається від електричної мережі. Пробні рейси поїзда виконуватимуться без пасажирів на борту та без перерв у комерційній експлуатації лінії.
На думку представника Network Rail - оператора інфраструктури залізниць Великої Британії, успішне завершення експлуатаційних випробувань системи FastCharge дозволить замінити дизель-поїзди контактно-акумуляторними приблизно на 80 другорядних британських лініях загальною довжиною понад 3500 км.