Україна власними силами забезпечила відновлення морського коридору у Чорному морі для експорту зерна, важливого для світової продовольчої безпеки, заявила віцепрем’єр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Ольга Стефанішина на пресконференції у представництві Єврокомісії у Відні.

Про це пише ЦТС з посиланням на Укрінформ

"Ви, певно, знаєте, що Україна забезпечила зерновий коридор в Чорному морі власними силами, а не завдяки угоді між Туреччиною, ООН та росією. Так от, ми самі забезпечили "зерновий коридор", і зернові судна зараз звільнено", - зазначила вона.

За словами Стефанішиної, для забезпечення функціонування цього "зернового коридору" також існує спеціальний страховий фонд, організований Великою Британією.

"Отже, це зроблено. Ми захистили Чорне море. І ми просуваємося вперед. Це буде поступовий процес. Але я думаю, що іншого шляху для просування вперед немає", - додала віцепрем’єрка.

Вона також вказала на прогрес в імплементації української Формули миру, яка базується на Статуті ООН, зі збереженням територіальної цілісності та суверенітету України. За словами Стефанішиної, окремі країни в індивідуальному порядку роблять свої внески в імплементації Формули.

"Наприклад, Китай уже зробив заяву, що ядерна безпека - це те, де вони можуть докласти всіх зусиль, щоб уникнути будь-якої дестабілізації. Так що ми поступово рухаємося. І, по суті, Україна зробила великий крок у цьому напрямку", - наголосила Стефанішина.

ЦТС писав, що станом на 18 листопада - від початку роботи тимчасового морського коридору, оголошеного 10 серпня Україною, з портів Одеса, Чорноморськ та Південний вийшло 115 суденЗагалом за час роботи нових оголошених маршрутів руху було оброблено 4,4 млн тонн вантажів аграрної продукції та вантажів ГМК.

Нагадаємо, що лише за два місяці дії коридору 5 суден вивезли з українських портів приблизно 88 тис. т металопродукції та понад 172 тис. т залізорудної сировини. 

Список суден, які з вантажами ГМК покинули українські морпорти, виглядає так: Балкер Primus із вантажем металопрокату вийшов з акваторії Одеського порту 26 серпня. Балкер Anna Theresa вийшов 1 вересня з порту Південний з вантажем 56 тис. т чавуну. Балкер Ocean Courtesy вийшов із Південного 1 вересня зі 172 тис. т залізорудного концентрату на борту. Балкер Puma, завантажений 16 тис. т металу та 14 тис. т ріпаку, вийшов 15 вересня з Одеси. Балкер Ying Hao 01 із вантажем ЗРС 1 жовтня залишив порт Південний.

Ці судна вивезли продукцію меткомбінатів "Азовсталь", "Запоріжсталь", "Каметсталь" та "АрселорМіттал Кривий Ріг", а також залізорудну сировину ГЗК групи "Метінвест".