На найбільшому в Казахстані вугільному комплексі "Богатир" в рамках проекту модернізації побудовано автоматичну систему навантаження вугілля в залізничні вагони за циклічно-потоковою технологією із застосуванням маневрових роботів-тягачів для автоматизованого переміщення рухомого складу масою до 6900 тонн без відчіплення тепловозів.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

П'ять двосекційних тягачів DER‑300 поставила німецька компанія Vollert.

Зчіп із двох коротких тривісних секцій (одна дизель-генераторна, друга - із силовим електрообладнанням та кабіною управління) оснащений силовою установкою компанії Caterpillar та високопродуктивним компресором компанії Atlas Copco. Зчіп розрахований на повністю автоматичне, дистанційне чи ручне керування. Маса кожного зчіпу у робочому стані становить 150 т, тягове зусилля – 300 кН.

Роботи-тягачі забезпечують точне позиціонування рухомого складу по шляху комплексу навантаження вугілля.

Система управління роботами-тягачами по радіоканалу побудована на технологіях компанії Siemens, для передачі даних використовується мережа радіозв'язку Wi-Fi з 11 точками доступу вздовж чотирьох вантажних шляхів, кожен з яких має довжину 1,3 км. Роботи-тягачі обладнані системою дистанційного моніторингу технічного стану.

Подача робота-тягача на вантажний шлях здійснюється у режимі дистанційного керування з використанням мобільного пульта оператора. Потім управління передається до будівлі комплексу навантаження. Після зчеплення порожнього складу з локомотивом маневровий робот-тягач встановлює перший вагон під жолоб. З початком процесу навантаження вугілля із встановленою швидкістю безперервно подається до вагонів.

Весь процес навантаження займає 3 години. Після цього поїзд відправляється до споживача, а маневровий робот-тягач переміщається для прийому наступного складу.

Нова система завантаження вагонів офіційно введена в експлуатацію у грудні 2022 року і має бути виведена на проектну потужність до кінця літа 2023 року.