Експортувати українське зерно через порт Клайпеда у Литві продавцям невигідно, вони шукають відповідну інфраструктуру в Дунайському регіоні, заявив генеральний директор стивідорної компанії Bega Лаймонас Римкус.
Про це пише ЦТС з посиланням на Elevatorist.
Bega, яка працює в Клайпедському порту, раніше відвантажила невеликий обсяг українського зерна.
За словами Римкуса, після того, як ціна на зерно (FOB) знизилася приблизно на 200 євро за тонну, продавці припинили везти його в Клайпеду через високу вартість транспортування.
"Ціна на сільгосппродукцію в той час, коли було вигідно возити через Польщу транзитом до Литви, була дуже високою, зерно коштувало 350-400 євро за тонну FOB, зараз ціна 200-250 євро. Це означає, що торгівці або виробники не можуть собі дозволити витрачати значні суми на транспортування, їм це невигідно", - переконаний він.
За інформацією Римкуса, значна частина експортованого українського зерна наразі спрямовується на дунайські термінали, що розширюються, тож мало сподівань на те, що сільгосппродукція знову транспортуватиметься через Клайпеду.
На думку Римкуса, прориву можна очікувати тільки в тому разі, якщо Євросоюз допоможе Україні експортувати зерно через Європу, компенсуючи частину транспортних витрат.
Литва просуває ідею експорту українського зерна через порти країн Балтії і, зокрема, через Клайпеду. Питання про експорт зерна з України через балтійські порти та загалом через Євросоюз мало розглядатися 25 липня в Брюсселі на міністерській зустрічі. Керівник Клайпедського порту Альгіс Латакас заявив минулого тижня, що після призупинення росією своєї участі в зерновій угоді Клайпеда може прийняти понад 10 млн тонн зерна, але, за його словами, найбільшою проблемою залишається питання його доставки в порт.