Будівництво залізничного Північного широтного ходу в росії може бути знову перенесене. Цього разу на 2027-2031 роки. Причина у нестачі коштів на реалізацію масштабного інфраструктурного проекту. Зокрема, уряд рф поки що не зміг виділити необхідні кошти на будівництво мосту через річку Об.

Як пише ЦТС, про це повідомляє Комерсант.

За даними видання, Міністерство транспорту росії підготувало доповідь для президента рф Путіна, в якій йдеться, що джерела фінансування будівництва нової залізниці не визначені, а кошти на ключовий об’єкт проекту - міст через Об - у сумі 150 млрд рублів не виділяються. Необхідні кошти також не закладені в інвестпрограмі "Російських залізниць" (РЖД) на 2024-2026 рр.

Зазначається, що за умови початку реалізації в 2024 році, проект коштував би 650 млрд руб. (приблизно 7,7 млрд дол. США). Якщо ж початок будівництва перенесуть на 2027 рік, то сума зросте до 730 млрд руб. (8,6 млрд дол.).

Нагадаємо, що проект залізничного Північного широтного ходу в рф було поставлено на паузу відразу після початку російського вторгнення в Україну. Ще рік тому вартість будівництва оцінювали в 300 млрд руб.

В квітні минулого року Путін заявляв, що "активне будівництво" на об’єктах магістралі розпочнеться в 2022 році. В листопаді в уряді рф повідомили, що проект все ж призупинено і до нього повернуться "після того, як будуть реалізовані інші пріоритетні проекти".  

Вже в квітні поточного року губернатор Ямало-Ненецького автономного округу рф доповідав Путіну, що проект будівництва нової залізниці обов’язково буде реалізований. "Можливо, треба ще щось зважити, перерахувати, подивитися. Але, безумовно, це проект, який на порядку денному має бути у нас, у країни, і ми його обов'язково реалізуємо", - сказав російський посадовець, додавши, що над проектом мосту через Об працює та ж, команда, що займалася Керченським мостом.

Північний широтний хід - проект створення в арктичній зоні росії залізничного коридору, який мав пропускати 23,9 млн т вантажів на рік. Для цього планувався розвиток інфраструктури Північної та Свердловської залізниць та будівництво змички між ними завдовжки 700 км від Салехарда до Надима з мостом через Об. За первинним задумом, будівництво мали завершити в 2023 році.

c1c17a8db710e266620264e11c4ab649