Федеральне управління транспорту Швейцарії (BAV) опублікувало звіт, згідно з яким у 2022 році майже три чверті транзитних вантажів через Швейцарію було перевезено залізницею. Ця частка залишилася на рівні попереднього року (73,9% від усіх перевезень), однак великі зміни відбуваються у використанні основних залізничних тунелів, через які вантажі пересуваються залізницею.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

Загалом, за даними BAV, торік через Швейцарію пройшло 38 млн тонн вантажів.

Вперше в історії залізничні перевезення через Готардський тунель склали більше половини транзитних перевезень товарів. У той час як під Готардським перевалом трафік збільшився на 9%, через тунелі Льотшберг і Сімплон він зменшився на 16,7%.

Виявилося, що двоколійний тунель під Готардом і сполучні ділянки стають все більш популярним маршрутом для перевізників. Обсяг трафіку під Готардом почав значно збільшуватися в 2020 році, коли також був завершений тунель Ченері.

Разом із відкритим у 2016 році 57-кілометровим Ґоттардським тунелем, Ченері утворює залізничне сполучення з півночі на південь через Альпи (Neue Eisenbahn-Alpentransversale, NEAT). 

Статистика також включає рейтинг трансальпійських перевезень за перевізниками, де SBB Cargo та BLS Cargo лідирують у довгостроковій перспективі. Проте минулого року їх частка зменшилася, а DB Cargo зафіксувала зростання на понад 4%. 

Зазначається, що Швейцарія вже давно є однією з країн з найбільшою часткою транзитних залізничних перевезень. Причиною, зокрема, є підвищення тарифів на автомобільний транспорт.