Данія реалізує один із наймасштабніших інфраструктурних проектів в історії Північної Європи - підводний тунель Fehmarn Belt, який з'єднає датське місто Редбю на острові Лолланд із німецьким Путтгартеном. Після завершення будівництва це буде найдовший у світі комбінований залізнично-автомобільний підводний тунель, протяжністю 18 км, що проходить дном Балтійського моря.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

Проект, вартість якого оцінюється в 6,2 млрд фунтів стерлінгів, спрямований на заміну поромного сполучення між південною Данією і північною Німеччиною на електрифіковану високошвидкісну магістраль, розраховану як на пасажирські, так і на вантажні перевезення.

Час у дорозі для автомобілів скоротиться з 45 до 10 хвилин, а для поїздів - до 7 хвилин при швидкості до 200 км/год.

За задумом ініціаторів, Fehmarn Belt стане ключовою ланкою Трансєвропейської транспортної мережі (TEN-T), забезпечивши прямий, безперебійний та екологічний маршрут зі Скандинавії до Центральної Європи. Він дозволить підвищити пропускну спроможність регіональних коридорів, знизить навантаження на поромне сполучення та забезпечить стійку альтернативу морським перевезенням, що особливо важливо у контексті кліматичного порядку денного ЄС.

Ключові особливості проекту: будівництво ведеться з обох боків - на датській (з 2022 року) та німецькій (з 2023 року); основу конструкції становитимуть 89 гігантських бетонних секцій, які будуть занурені в заздалегідь підготовлену траншею на морському дні.

Проект керує датська державна компанія Sund & Bælt.

Фінансування будівництва повністю взяла на себе Данія, розраховуючи окупити вкладення через плату за проїзд автомобілів та поїздів.

Проект отримав новий імпульс у 2023 році, коли датський король Фредерік X урочисто відкрив першу секцію тунелю. В даний час ведуться масштабні роботи на найбільшому будмайданчику Північної Європи - в Редбюхавні на Лолланді.

Fehmarn Belt логічно продовжує розвиток транскордонної інфраструктури у регіоні. Він доповнює вже існуючу мережу мостів та тунелів, таких як міст Ересунн між Копенгагеном та Мальме, відкритий у 2000 році, та магістраль між Зеландією та Фюном, побудована наприкінці 1990-х років.

Завершення будівництва тунелю заплановано на 2029 рік.