Залізниці Естонії (Eesti Raudtee) обрали консорціум дочірніх підприємств компанії GRK - естонської GRK Eesti та фінської GRK Suomi як виконавця проекту електрифікації ділянки Аегвійду-Тапа-Тарту завдовжки близько 150 км. 

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

Вартість проекту оцінюється приблизно в 79 млн євро.

Роботи планується розпочати у лютому 2023 року після підписання контракту та завершити до 1 грудня 2024 року.

Це перший етап масштабної електрифікації залізничної мережі країни.

З її загальної протяжності 1200 км на даний час електрифіковано лише підходи до Таллінна.

Державна програма "зеленого переходу" передбачає відмову від тепловозної тяги та переведення на електротягу основної частини мережі Eesti Raudtee до кінця 2028 року.

За умовами контракту підрядник має розробити проектну документацію, побудувати контактну мережу та тягові підстанції.

Крім того, на нього покладається технічне обслуговування та ремонт пристроїв протягом 5 років з моменту введення в експлуатацію (2025-2030 рр.) з можливістю продовження ще на чотири п'ятирічні терміни.

Це новація для Естонії, оскільки раніше передача обслуговування об'єктів залізничної інфраструктури на аутсорсинг не практикувалася.

GRK забезпечить цілодобове функціонування аварійних бригад, проведення періодичних оглядів та регламентного технічного обслуговування.

Зазначається, що у зв'язку з високою інтенсивністю пасажирського та вантажного руху на ділянці - буде потрібна організація будівельних робіт, що забезпечує мінімальні затримки поїздів.