За попередніми оцінками, морський експорт сирої нафти рф через чорноморські порти за підсумками січня може суттєво зрости. Це зростання складе від 15% до 35%, а обсяг експорту складе замість 2,9 млн тонн в грудні 2022 року від 3,4 до 4,2 млн тонн - в залежності від того, скільки танкерів з російською сирою нафтою пройде турецькі протоки в останні дні січня.

Як пише ЦТС, такими є результати вивчення ринку морських перевезень нафти Моніторинговою групою "Інституту Чорноморських стратегічних досліджень".

Автори дослідження відзначають, що це більше, ніж зростання експорту сирої нафти рф з портів Чорного моря, що відбулося в грудні - першому місяці введення ембарго ЄС та "цінової стелі" на нафту до інших країн, яке склало 14,4%. Це зростання сформувалося переважно за рахунок Індії.

Повідомляється, що в грудні рф змогла замістити 2/3 грецьких танкерів, що раніше перевозили російську нафту до інших країн, ніж ЄС, суднами з неєвропейських країн. Так, в минулому місяці під дію "цінової стелі" потрапило лише 24,7% з цієї нафти, відповідно 75,3% нафти не потрапили до сфери дії обмеження, оскільки перевозилися танкерами, що не належали перевізникам з ЄС.

Раніше фінський Центр досліджень енергії та чистого повітря (CREA) підрахував, що Обмеження Заходу щодо цін на російську нафту коштує рф 172 млн доларів на день. Відзначалося, що втрачена вигода зросте до 280 млн доларів на день, коли обмеження буде поширене і на нафтопродукти з 5 лютого.