Литовська державна залізнична компанія Lietuvos geležinkeliai AB має сплатити штраф у розмірі майже 20 млн євро за демонтаж 19-кілометрової ділянки колій до нафтопереробного заводу Orlen в Мажейкяй, яку вже відбудували. Суд Європейського Союзу оголосив, що залишив у силі рішення суду проти LG від 2018 року. Це була апеляція на штраф, накладений Єврокомісією, тоді суд відхилив скаргу LG і зменшив суму штрафу з 28 до 20 млн євро. Зараз рішення суду затвердив ЄС.

Про це пише ЦТС з посиланням на Rail Expo.

Залізничну ділянку було демонтовано майже 14 років тому.

У 2008 році компанія Orlen планувала передати перевезення своїх вантажів з нафтопереробного підприємства в Мажейкяї до латвійського порту Вентспілс від LG іншому оператору. У жовтні того ж року LG розібрали цю ділянку під приводом поганого стану колії, тим самим змусивши Orlen здійснювати перевезення в порт Вентспілс більш протяжним маршрутом через литовське місто Йонішкіс.

Orlen подав скаргу до Європейської Комісії, яка провела перевірки у 2011 році та відкрила офіційне антимонопольне розслідування у 2013 році. Комісія встановила, що LG не вдалося надати будь-яке об’єктивне обґрунтування для ліквідації ділянки та перешкоджала конкуренції, недозволяючи її клієнтам користуватися послугами іншого оператора. Це є порушенням статті 102 Договору про функціонування Європейського Союзу, яка забороняє зловживання домінуючим положенням на ринку.

У 2017 році LG були оштрафовані на суму 27,87 млн євро Єврокомісією, яка вбачала з їхнього боку порушення законодавства Євросоюзу про захист конкуренції.

Відновлення залізничної колії було завершено наприкінці грудня 2019 року силами естонської компанії Vitras-S і коштувало 9,4 млн євро. Ділянка формує частину лінії від Мажейкяя до Єлгави, великого залізничного вузла на мережі залізниць Латвії на південь від Риги.

Нині Суд нагадав, перш за все, що класифікація "зловживання домінуючим становищем" у розумінні законодавства ЄС охоплює поведінку підприємства з домінуючим становищем, яка має наслідком перешкоджання підтримці або розвитку конкуренції. Суд також нагадав, що з його прецедентної практики випливає, що відмова у наданні доступу до інфраструктури, створеної домінуючим підприємством для його власних цілей і якою він володіє, може становити зловживання домінуючим становищем.

Однак Суд підкреслив, що закриття залізничної лінії, яка неминуче стає непридатною не тільки для конкурентів, але й для самого домінуючого підприємства, не може розглядатися як відмова в доступі. Однак це може бути автономна форма зловживання.

На підтримку свого позову про скасування рішення LG також стверджувала, що Загальний суд допустив помилку у застосуванні права, підтримавши класифікацію Комісії ліквідації залізничної лінії як "зловживання домінуючим становищем" за значенням законодавства ЄС.

Суд відхилив це твердження як необґрунтоване, оскільки воно ґрунтується на явно неправильному тлумаченні оскаржуваного рішення. Суд також повністю відхилив клопотання, яке оскаржувало оцінку Комісії про те, що ліквідація залізничної лінії мала антиконкурентні наслідки.

Lithuanian-railway