Токійське метро вперше за 28 років підніме тарифи на проїзд. Крім того, приватні оператори залізниці Японії та метрополітен Осаки теж анонсували підвищення тарифів.

Про це пише ЦТС з посиланням на Тransport Рubliczny.

Подорожчання поїздки в токійському метро заплановано на наступну весну. Ціна найдешевшого квитка стартуватиме від 180 єн, або приблизно 50 грн. Сьогодні пасажири платять 170 єн, або близько 46 грн.

Це перше підвищення за майже три десятиліття - без урахування підвищення ПДВ у 2013 році, коли ставку підняли з 5 до 8%.

Метро Осаки також підвищить тарифи на 10 єн у квітні 2023 року. Ці зміни є результатом інфляції, яка зараз впливає на Японію. Крім того, кількість пасажирів у метро Токіо та Осаки впала через те, що у період коронакризи влада країни закликала жителів залишатися вдома, а кордони закрили.

Коронавірус і пов’язана з ним популярність віддаленої роботи також спричинили демографічні зміни в найбільших містах, які роками отримували приплив жителів. Очікувана чисельність населення Токіо станом на 1 січня впала вперше з 1996 року. У 2021 році населення Саппоро та Йокогами скоротилося вперше з часів Другої світової війни, а в Сендаї - вперше з 1989 року.

Ця тенденція завдала серйозного удару операторам метрополітену, які в останні роки покладалися на зростаюче місцеве населення та іноземних туристів. Найбільші системи метро в Японії були прибутковими в 2019 році, за винятком Сендая. У рік пандемії десять операторів вже зазнали збитків - Саппоро вперше за 15 років, Нагоя вперше за 13 років і Фукуока вперше за шість.

На залізниці також анонсували підвищення. Багато приватних операторів Японії оголосили про підвищення тарифів. Залізниця Нісі-Ніппон, яка обслуговує район Фукуока, підвищить тарифи в усіх регіонах на 10 ієн у березні 2023 року. Залізниця Кінтецу, яка обслуговує більшу частину регіону Осака, планує підвищити ціни в середньому на 17% у квітні. Нанкайська електрична залізниця, яка в основному обслуговує райони на південь від Осаки, наразі запитувала дозвіл у міністерства транспорту на підвищення тарифів.

Однак, на відміну від приватних систем, системи громадського метро Японії стикаються з більшими перешкодами, оскільки їм не лише потрібне зелене світло від Міністерства транспорту, а й потрібні зміни до місцевих постанов. Деякі наразі обмежують послуги. У грудні в Кіото на 10% скоротили кількість поїздів метро, ​​які курсують з 11:00 до 14:00. Сендай скоротить кількість поїздів у липні на 10%.