З портів Великої Одеси за 2 дні вийшли 9 суден з 390 тис. тонн агропродукції для Африки, Азії та Європи в рамках "зернової ініціативи".

Про це повідомляє ЦТС із посиланням на інформацію Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України.

Серед них балкери ALANDA STAR  та SSI PRIVILEGE з 68 тис. тонн пшениці для Єгипту та Індонезії, а також танкер EUROCHAMPION з 45 тис. тонн олії для Індії. 

"Порти Великої Одеси завантажують понад 860 тис тонн агропродукції на 24 судна. Далі - очікування на інспекцію Спільного Координаційного центру. Сьогодні в Босфорі очікують інспекції 95 суден, з яких 73 - на захід до портів під завантаження, 22 - вже з українською агропродукцією", - йдеться в повідомленні.

Зазначається, що деякі судна очікують у водах Туреччини понад місяць.  

"Це є результатом цілеспрямованих дій делегації рф в СКЦ, мета яких - сповільнити процес інспекцій суден.  Спочатку вони скоротили кількість інспекційних груп до 3, тепер почали затягувати час самих інспекцій. Представники рф почали перевіряти навіть показники, які не передбачені документами СКЦ і не мають жодного відношення до предмету перевірки (наприклад, чи добре працюють судові агрегати, скільки палива і таке інше). При такому алгоритмі перевірка одного судна займає від 4 годин. Це непродуктивно і сприяє збільшенню черги.  Збільшення черги - це зменшення обсягу експорту агропродукціі з наших портів і мільйонні збитки для вантажовласників через простої", - пояснив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Юрий Васьков. 

Станом на 25 грудня через це інспекційна група №3 не провела жодної інспекції. В результаті за день відбулось всього 6 інспекцій з 10 запланованих. Для стабільно працюючого "зернового коридору" потрібно мінімум 12 на день.

Наразі по "зерновому коридору" рухаються 3 судна під завантаження 93 тис. тонн агропродукції.  

З 1 серпня з портів Великої Одеси вийшли 594 судна, які експортували 15,5 млн тонн українського продовольства до країн Азії, Європи та Африки.