У Португалії оприлюднили національний план розвитку залізниць, що передбачає реалізацію програми будівництва мережі високошвидкісної магісталі, яка до 2050 року могла б пов'язати 10 найбільших міст країни.
Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.
У Міністерстві інфраструктури Португалії повідомили, що вже ведуться роботи з будівництва нової лінії Евора-Елваш, яка згодом увійде до складу ВШМ між Лісабоном та Мадридом. Проектується ВШМ Порту - Лісабон, і планується розпочати перший етап будівництва лінії Порту - Віго, включаючи ділянки Брага - Віго та в аеропорт Порту.
Проект розвитку високошвидкісного руху включає також будівництво лінії Авейру - Візеу - Гуарда - Вілар-Формозу, в результаті чого буде досягнута мета охопити мережею ВШМ 10 великих міст Португалії.
Залізнична лінія забезпечить вихід до іспанського кордону, що дозволить після завершення інфраструктурних робіт в Іспанії, скоротити час у дорозі від Лісабона та Порту до Мадриду до 3 годин.
В даний час проводяться проектні дослідження для лінії від Лісабона в регіон Алгаврі. Розглядаються два варіанти: модернізація існуючої лінії зі скороченням часу в дорозі приблизно на 30 хвилин або будівництво нової лінії зі станціями Евора, Бежа та Фару, що дозволить добиратися з Лісабона до Фару менш як за 2 години.
Пропонується також збудувати третій міст через річку Тахо в Лісабоні, що скоротить час поїздки з Лісабона до регіонів Алентежу та Алгарве на 30 хвилин.
Зазначається, що розвиток мережі залізниць у Португалії, за прогнозами, збільшить частку залізничних пасажирських перевезень у країні з 4,6 до 20%, вантажних – з 13 до 40%