Через непевну ситуацію з українським морським експортом, Європейська Бізнес Асоціація (ЄБА) закликає вже зараз продумати стратегію та починати розбудовувати альтернативні шляхи для експорту, наприклад, залізницею до польських та литовських портів. Зокрема, пропонується розглянути можливість побудови через територію Польщі нової залізничної колії стандарту 1520 мм.

Як вже писав ЦТС, раніше Всеукраїнська аграрна рада разом з іншими учасниками Всеукраїнського аграрного форуму (ВАФ) звернулася до президента Польщі Анджея Дуди та прем’єр-міністра сусідньої країни Матеуша Моравецького щодо можливості прокладання залізниці стандарту 1520 мм територією Польщі.

На підтримку цього звернення в ЄБА вважають, що залізниця до польських та литовських портів може бути реалізована як шляхом реконструкції існуючої залізничної мережі та будівництва комбінованої колії, так і будівництва окремої залізничної гілки на основі висновків експертних організацій.

"Прокладення ширококолійної залізниці через територію Польщі дозволить здешевити транспортування вантажів та підвищити мобільність населення всіх залучених країн, зменшити дефіцит рухомого складу, спростити логістику для Республіки Польща при імпорті/експорті товарів з/до країн Балтії та їх портів, зменшити шкідливий вплив автотранспорту на навколишнє середовище, залучити додатковий транзитний вантажопотік, що сприятиме досягненню цілей Стратегії сталої і розумної мобільності ЄС тощо. Більше того, інтегрувати і розвивати залізничне сполучення з Україною та убезпечити Україну від російського шантажу щодо транспортних коридорів", - відзначили в логістичному комітеті Асоціації.

В ЄБА додали, що бізнес, який працює в Україні, налаштований використовувати такий транспортний коридор для експорту з України продукції сільськогосподарської діяльності, металургії, гірничодобувної та хімічної промисловості, будівельних матеріалів, нафти та нафтопродуктів, інших товарів, а також гарантувати використання коридору в майбутньому.