Всеукраїнська аграрна рада разом з іншими учасниками Всеукраїнського аграрного форуму (ВАФ) звернулася до президента Польщі Анджея Дуди та прем’єр-міністра сусідньої країни Матеуша Моравецького щодо можливості прокладання залізниці стандарту 1520 мм територією Польщі. За задумом авторів звернення, така залізниця мала б з’єднати українську та литовську залізничні мережі, а також приєднати до них порт Гданськ.

"Найбільш вузькими місцями логістичних маршрутів через польські порти є обмежені перевантажувальні спроможності самих портів, домінування портової автомобільної інфраструктури над залізничною, необхідність перевантаження вагонів чи перестановки візків через різні стандарти ширини колії і, відповідно, дефіцит таких потужностей, а також вагонів та локомотивів європейського зразку, особливо для перевезення зернових груп товарів", - говориться в заяві ВАР, яку цитує ЦТС.

"Один з найбільших та найближчих європейських портів до України є Клайпедський порт (Литва), що має значні вільні потужності з перевалки та через який Республіка Польща також імпортує енергетичне вугілля", - відзначили представники аграріїв, додавши, що до гіпотетичної нової ширококолійної залізниці можна було б також приєднати порт Гданськ.

В ВАР вважають, що такий проєкт може бути реалізований шляхом реконструкції існуючої залізничної мережі та будівництва суміщеної колії чи будівництва окремої залізничної гілки, в залежності від висновків експертних організацій, що потребує відповідного фінансування.

Нагадаємо, раніше згадана аграрна асоціація вже озвучувала представникам Сейму Литовської Республіки ідею будівництва на території Польщі залізниці стандарту 1520 мм протяжністю 300 км.