Однією з задач, які росія намагається вирішити демаршем про вихід з зернової угоди, є намагання розхитати соціально-економічну ситуацію в ЄС і Великій Британії, щоб через протестні настрої населення Європи вплинути на керівництво країн ЄС і Україну та схилити останню до перемовин з рф на російських умовах.

Як пише ЦТС, про це розповів під час брифінгу у Києві керівник проекту в Інституті Чорноморських стратегічних досліджень Андрій Клименко.

Він навів витримки за російської аналітичної записки про перекриття "зернового коридору", яка була підготовлена в рф після 29 жовтня і яка певними каналами потрапила до аналітиків Інституту Чорноморських стратегічних досліджень.

"Блокування постачання зерна до ЄС на першому етапі, до 19 листопада, та на наступних етапах ще відчутніше розкрутить інфляцію в Європі та особливо в Британії. У жовтні в Британії майже всі види хліба та макаронних виробів подорожчали на 35-65%... Обмеження надходжень українського зерна не менше ніж на 15% додасть кумулятивним ефектом до зростання цін 5-7%. Це у поєднанні зі зростанням тарифів на тепло виведе загальну інфляцію в листопаді-грудні на рівень 13-15%", - процитував російську аналітичну записку Клименко. Також в документі прогнозується зростання інфляції в Німеччині, Італії, Франції.

Крім того, йдеться про те, що інфляційні процеси мають спровокувати масове соціальне невдоволення і протестні настрої серед населення європейських країн.

На думку експерта, мета таких дій росії, щоб з нею почали домовлятися "хоч про щось". Такі перемовини мали б вплинути на контрнаступ українських військ у Херсонській області, де у російських загарбників катастрофічна ситуація. Друга мета - спровокувати новий стрибок світових цін на хліб, який дозволить отримати більші прибутки російським експортерам зерна.

Нагадаємо, 29 жовтня росія заявила про вихід з зернової угоди. Однак вже 31 жовтня з українських портів вийшли 12 суден по "зерновому коридору".

Читайте також Російські вибрики навколо "зернового коридору": Чи вплинуть вони на український морський експорт