Уряд Іспанії виділив у національному бюджеті на 2023 рік 32 млн євро на проект розвитку коридору Альхесірас-Сарагоса колії 1668 мм у розрахунку на перевезення контейнерів та автомобільних напівпричепів. Вартість проекту, виконання якого доручено оператору інфраструктури національних залізниць Adif, перевищує 100 млн євро.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

Додаткове фінансування у розмірі 6,5 млн євро запрошено за програмою Connecting Europe Facility (CEF) Євросоюзу.

Ці засоби необхідні для приведення габаритів мостів та тунелів до сучасних стандартів.

Новий коридор довжиною 1074 км значно скоротить час перевезення між терміналами в порту Альхесіраса та Сарагосі. Обидва термінали готові до обробки контейнерів та напівпричепів без додаткових інвестицій на першому етапі.

Основними вантажами в коридорі будуть овочі та фрукти, продукція автомобільної та текстильної промисловості.

Нове сполучення має сприяти розвитку коридорів Mediterranean і Atlantic, що входять у транс'європейську мережу TEN-T, а також нарощуванню мультимодальних перевезень між Європою і Марокко.

Порт Альхесіраса займає четверте місце в Іспанії за обсягом переробки контейнерів та напівпричепів, він показав кращу динаміку зростання між 2019 та 2020 роками незважаючи на пандемію, а до 2025 року має намір збільшити цей показник ще на 75%.

Термінали в Альхесірасі та Сарагосі займають стратегічну позицію у національній транспортній інфраструктурі. Сарагоса з'єднує Барселону та Валенсію з містами на півночі та північному заході Іспанії.

Порт Альхесіраса на південному узбережжі приймає контейнери з Китаю та країн Південно-Східної Азії та представляє найкоротший зв'язок з Марокко.