Росія займається створенням "тіньового флоту" нафтових танкерів, які компанії з рф скуповують по всьому світі, щоб за його допомогою обійти нафтове ембарго Євросоюзу, яке набуде чинності 5 грудня. 

Про це пише ЦТС з посиланням на Bloomberg.

Повідомляється, що наразі сформовано тіньовий нафтовий танкерний флот, що налічує близько 240 суден, для доставки нафти на міжнародні ринки.

"Якщо подивитися, скільки суден було продано за останні шість місяців неназваним покупцям, стає зрозуміло, що для їх перевезення створюється флот", - каже виконавчий директор Maersk Tankers Крістіан Інгерслев.

Голова відділу досліджень Braemar Ануп Сінгх робить висновок, що для підтримки експорту нафти в Азію на рівні 4 млн барелів на день росія вже закупила 240 малих і великих суден, які торік перевозили іранську та венесуельську нафту. Він зазначає, що торгівля танкерами різко зросла до 5 грудня "з боку нерозкритих організацій, що базуються в таких країнах, як Дубай, Гонконг, Сінгапур та Кіпр".

Агентство робить висновок, що росія веде активну підготовку до перевалки вантажів з одного танкера на інший прямо в морі з використанням гігантських супертанкерів, які надто великі, щоб вийти з портів Балтійського моря з вантажем, тому їм необхідні малі "танкери-шатли".

Очікується, що схема доставки російської нафти буде такою самою, як і у випадку з венесуельською та іранською: судно із забороненою сировиною зустрічається в морі з порожнім танкером, вантаж перекачується, а потім продовжує рух до інших країн уже як легальний. При цьому аналітики відзначають, що такі маніпуляції в морі загрожують розливами нафти. Крім цього, сильно зростуть терміни та вартість постачання.