7-8 вересня в Варшаві проходить RailFreight Summit 2022. Один з блоків обговорень форуму був присвячений проблемам залізничних перевезень між Україною і ЄС в умовах російської воєнної агресії.

Як пише ЦТС, одним з представників від України на заході в столиці Польщі став гендиректор компанії Levada Cargo Володимир Деменко.

Обговорюючи поточну позицію України в глобальних і європейських ланцюгах поставок, Деменко і глава Laude Intermodal Марчін Вітчак визнали сувору реальність того, що залізниця не може взяти на себе обов'язок обробки всього українського експорту, передає Railfreight.

Володимир Деменко підкреслив, що "перевезти навіть половину українських морських обсягів є величезним викликом для європейської залізничної логістики". Він додав, що сухопутні "транспортні коридори вже знаходяться на межі колапсу", і якщо проблеми не вирішити шляхом збільшення морського експорту, то "наступного року Україна нічого не зможе експортувати".

Крім того, обидва експерти підкреслили, що пошук довгострокових рішень для інтеграції України в європейські коридори без реальної технічної підтримки просто зараз може виявитися оманливим. За їх словами, підтримка неефективна без відправки контейнерів і обладнання в Україну для полегшення вантажно-перевантажувальних операцій.

Деменко відзначив, що тотальний дефіцит рухомого складу є однією з головних проблем України, слідом за термінальною інфраструктурою. Також європейські компанії бояться надсилати в нашу країну контейнери з міркувань безпеки.

На думку спікерів, логістичні компанії та європейські політики повинні зосередитися на впровадженні короткострокових рішень, які допоможуть вирішити проблеми в режимі реального часу, такі як недостатня кількість обладнання для перевезення українських вантажів.