Чеська Республіка отримає фінансову допомогу з фонду Connecting Europe Facility (CEF) у рамках першого етапу програми ЄС на 2021-2027 роки. Загальний обсяг співфінансування за 12 проектами складе 430,34 млн євро, а найбільша сума, 401,8 млн євро, виділяється для восьми проектів, реалізованих оператором інфраструктури залізниць Чехії.
Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.
Європейська фінансова допомога має покрити 82,4% витрат на залізничне будівництво, а також 50% витрат на підготовчі роботи.
Щодо розгортання європейської системи управління рухом поїздів ETCS, то субсидії визначаються з розрахунку на кілометр шляху, де встановлюється обладнання.
На модернізацію лінії Прага-Бубни - Прага-Виставіште виділяється 101,34 млн євро. Роботи включають оновлення шляху на станції Прага-Бубни, а також будівництво ділянки до нової станції Прага-Виставіште в рамках проекту організації залізничного сполучення між Прагою та міжнародним аеропортом імені Вацлава Гавела.
Кошти ЄС у розмірі 82,69 млн євро спрямують на модернізацію найбільш завантаженої двоколійної ділянки Челаковіце-Мстетіце завдовжки 5,8 км на приміській лінії Прага-Ліса над Лабем. Контракт на проведення робіт вартістю 87,85 млн євро оператор SZ уклав навесні 2022 році з консорціумом у складі компаній Eurovia, Subterra, GJW Praha та Elektrization zeleznic Praha. Роботи планується розпочати у 2023 році.
Ще 40,75 млн євро спрямують з фонду CEF на модернізацію ділянки довжиною 1,3 км. Контракт було підписано з консорціумом на чолі із компанією Strabag Rail.
На реконструкцію станції Всетін на транскордонній лінії Граніце-на-Мораві - Жиліна, що входить до коридору Рейн-Дунай, виділяється 84,6 млн євро.
На розгортання європейської системи управління рухом ETCS рівня 2 базової версії 3 оператор SZ отримає 24,3 млн євро для двох ділянок, у тому числі Угржиневес - Ліса-над-Лабем у Празькому вузлі.
На оснащення бортовим обладнанням ETCS 115 локомотивів, що експлуатуються в коридорах європейської мережі TEN-T, залізницям Чехії Сeskу Drаhy (СD) призначено фінансування в розмірі 15,6 млн євро, вантажному оператору СD Cargo - 6,58 млн євро для дооснащення пристроями ETCS 122 електровозів п'яти серій.
Внесок ЄС у продовження досліджень щодо проекту ВСМ Дрезден-Прага становитиме 19,1 млн євро.