Сполучені Штати ввели блокуючі санкції проти найбільшого російського виробника вантажівок - КамАЗ, включивши його та низку дочірніх структур до SDN-list. SDN забороняє будь-які угоди американським особам, якими вважаються не тільки компанії, зареєстровані в США, а й зареєстровані відповідно до законодавства США, а також американські фізособи та банки, які використовують долари як валюту платежу.

Як пише Комерсант, на який посилається ЦТС, нові обмеження можуть ускладнити КамАЗу доступ до імпортних компонентів навіть від китайських партнерів, що поки що залишилися у російського автовиробника. Крім того, концерн, у якого близько 10% виручки обіймає експорт, навряд чи зможе зберегти його навіть в нинішньому обсязі.

28 червня OFAC (Офіс по контролю за іноземними активами Мінфіну США) включив КамАЗ, його голову Сергія Когогіна, а також дочірні однойменну лізингову компанію, НЕФАЗ (50,01%) та Тутаєвський моторний завод (ТМЗ; 64,43%) у SDN-list. При цьому Мінфін США дозволив проведення угод із НЕФАЗом і ТМЗ із сільськогосподарського обладнання до 22 грудня.

З прес-релізу OFAC випливає, що КамАЗ включений до санкційного списку через те, що його техніка була помічена при пересуванні російських військових територією України, а вантажівки цієї марки, які належать російським військовим, були помічені в білорусі з ракетами комплексів "Іскандер".

В росії констатують, що наразі КамАЗ є лідером за обсягом санкційних обмежень у російському автопромі - він вже знаходиться під санкціями Австралії, Канади, ЄС, Нової Зеландії, Швейцарії та Великобританії. У SDN-list із автобудівної галузі РФ до цього було включено лише групу ГАЗ. На відміну від санкцій ЄС обмеження США мають екстериторіальне застосування.

Ще в березні повідомлялося, що через санкції КамАЗ мав намір наростити виробництво старих модифікацій вантажівок через дефіцит імпортних компонентів.