Черги з вантажних вагонів у напрямку західних прикордонних переходів перевищили 42 тис. одиниць, про це йшлося під час онлайн-конференції із представниками аграрного ринку 16 червня.

Про це пише ЦТС з посиланням на Rail Insider.

За 15 днів червня загальне накопичення зросло на 5 тис. одиниць рухомого складу.

Найбільше вагонів прямують до прикордонного переходу Ізов-Грубешув (Польща) - 12,9 тис. одиниць. Ще 7,5 тис. вагонів очікують передачі через стик Чоп - Чієрна над Тісоу. Майже на 2 тис. менше, 5,6 тис. одиниць, необхідно передати до Румунії через перехід Вадул-Сірет - Дорнешти.

Водночас через цей стик прямує найбільша кількість вагонів із зерновими вантажами - 3,8 тис. т. За теперішнього обсягу щоденної передачі черга тут сягає 77 діб. Тож "Укрзалізниця" у червні ввела п’ять конвенцій щодо цього стику. Зокрема, з 9 та 10 червня обмежено перевезення у напрямку прикордонного переходу Вадул-Сірет, а з 15 червня - до обох україно-румунських стиків.

Майже 50 діб доведеться стояти в очікуванні зерновозам, що дістаються переходу Могилів-Подільський - Велчинець (Молдова). Наразі туди прямують 1,3 тис. вагонів.

Окрім того, складна ситуація зберігається і на іншому переході з Румунією - Дяково-Халмеу. У місячній черзі перебувають майже 1,4 тис. вагонів.

Серед причин ускладнень на переходах з Румунією та Молдовою заступник директора департаменту комерційної роботи АТ "Укрзалізниця" Валерій Ткачов назвав нестачу візків 1435 мм та дефіцит пального для локомотивів у Молдові.

Фактична середньодобова передача вантажів через залізничні стики у червні порівняно з травнем зменшилася на 94 вагони. Проте середньодобова здача вагонів із зерновими вантажами зросла на 20 одиниць і сягає 379 вагонів на добу.