Всеукраїнська аграрна рада (ВАР) запропонувала побудувати на території Польщі 300 км залізничних колій стандарту 1520 мм для прямих постачань зерна до литовського порту Клайпеда. Це дозволило б уникнути перевантаження вагонів на/з європейської колії на кордоні з Литвою та Україною.
Як повідомляє Інтерфакс-Україна, таку пропозицію висунув голова ВАР Андрій Дикун під час зустрічі з представниками Економічного комітету Сейму Литовської Республіки у Києві.
В організації зазначають, що основна проблема залізничної логістики українських зернових у порт Клайпеди та інші європейські порти полягає в несинхронізованості українських та литовських залізничних колій стандарту 1520 мм та колій 1435 мм, що прокладені у Польщі. При цьому будівництво вузької колії в Україні займе чимало часу, тоді як питання експорту її агросировини та забезпечення світової продовольчої безпеки є критичним.
Чому в Польщі вдасться побудувати 300 км нової залізниці швидше і чи потрібна вона буде в подальшій перспективі, інформація не надається.
Повідомляється, що литовська сторона погодилася з необхідністю працювати над будівництвом зазначеної ширококолійної залізничної ділянки, що проходила б через Польщу до Литви.
Раніше Нафтогазова асоціація України у пакеті пропозицій прем'єр-міністрові Денису Шмигалю щодо стабілізації ринку нафтопродуктів рекомендувала "Укрзалізниці" знайти можливості добудувати залізничні колії, що відповідають європейським критеріям (колію 1435 мм) через західні кордони до нафтобаз в Україні.