Аналітика

Як Україна зламала російську хватку на Чорному морі

Атаки на військові кораблі рф допомогли Києву створити експортний морський коридор, який міг би посилити і військові зусилля України у протистоянні агресору.

Користуючись нагодою: Чому Україна має виштовхати росію с транзиту Китай-ЄС

Підтримуючи дії тих, хто ускладнює судноплавство в Червоному морі, рф сподівається бодай трохи відновити обсяги транзиту Китай-ЄС своєю територією. В цій ситуації варто активніше просувати проєкт Транскаспійського маршруту, а Україні демонструвати більшу залученість до нього.

Застиглий брухт: Чому металурги не можуть отримати сировину від "Укрзалізниці"

АТ УЗ вже кілька місяців не може відновити реалізацію металобрухту. Чому це відбувається, та яких втрат через це зазнають металургійна галузь, експортери та державний бюджет.

Водневі автобуси в Польщі: Перспективно, дорого і складно

Польські міста почали все частіше закуповувати водневі автобуси. В чому причина такої активізації? Наскільки перспективні ці транспортні засоби на ринку Польщі? І як водень впливає на економіку країни?

Логістика, кадри та інвестиції: Що турбує найбільших експортерів

Великий бізнес відзначає відкриття чорноморського коридору, як головний логістичний успіх 2023 року, але остерігається кадрових проблем на тлі мобілізації в 2024 році.

В очікуванні контейнерів: Чи підуть нові вантажі до портів Великої Одеси морським коридором

З початку року керівництво транспортної галузі говорить про можливість долучення контейнерних вантажів до роботи чорноморського коридору. Є інформація, що з дня на день навіть очікують перше фідерне судно. Які застереження мають учасники ринку?

(Не) зручні прапори: Як вони допомагають чи заважають судновласникам

Чому судновласники наразі не воліють використовувати прапор України у Чорному морі, під який прапор масово переводить флот країна-агресор та які тренди характерні для найбільш популярних регістрів суден - ліберійського та панамського.

Дніпро на паузі: Що відбувається з річковими перевезеннями під час війни

Через російське вторгнення і руйнування Каховської ГЕС річкові перевезення по Дніпру були призупинені. З якими викликами ще стикнулися судновласники та чи планують відновлювати внутрішні водні перевезення.

Зростання в умовах війни: Тренди вагонобудування 2023

Яким був 2023 рік для вагонобудівної галузі України, чи вдалося знайти заміну російським комплектуючим та які проєкти є перспективними для вітчизняних заводів.

Порти під кібератаками: Зростаюча загроза для морської галузі

У минулому році почастішали повідомлення про кібератаки, яких зазнавали портові оператори по всьому світу. Частина з них, як припускають експерти, може бути ланкою гібридного геополітичного протистояння.

Кадрова криза: Як війна та мобілізація посилюють нестачу працівників громадського транспорту

Громадського транспорту в містах України стає все менше. Одна з причин цього - брак водіїв у зв'язку з мобілізацією персоналу перевізників. Як місцеве самоврядування виходить із цієї ситуації? Що треба, аби вирішити питання системно?

Контейнеризація вантажопотоків: Яким був 2023 рік для ринку та як основні гравці оцінюють перспективи росту

В минулому році ринок контейнерних вантажів в Україні зростав як в обсягах перевезень, так і у інвестиційній привабливості. Відкриття морських коридорів та інтеграція з ТЕN-T – основні стимули для продовження позитивної динаміки.

Битва Давида проти Голіафа: Як західні ЗМІ реагують на українське протистояння росії у Чорному морі

Західна преса відзначає успіхи ЗСУ у асиметричній протидії Чорноморському флоту рф, зауважуючи, що здолання російської переваги потребуватиме ще значних зусиль. Проте вже очевидною є можливість України забезпечити судноплавство до власних портів.

Обхідні маневри: Як криза у Червоному морі та проблеми Панамського каналу впливають на морську торгівлю

Панамський канал знизив пропускну здатність через наслідки посухи, а у Суецькому знижується трафік через нестабільну ситуацію в Червоному морі і Аденській затоці. Судноплавні компанії змінюють логістику, що врешті може вплинути на економіку цілих регіонів.

Складне рівняння мобілізації: Як захистити країну та не позбавити транспортну галузь кадрів

Мобілізаційні процеси стають все більш відчутними для підприємств транспортної галузі. І якщо держкомпанії відносно захищені інструментом бронювання, то для портовиків кадрова ситуація стає все більш критичною.

Інвестиції в порти 2024: Формат визначає зміст

Навіть під час війни українські портові активи зберігають привабливість, як об’єкти для інвестицій. Досвід 2023 року переконує, що визначальним фактором ефективності є вдалий вибір формату інвестування.

Вагонний фальстарт: Чому примусове оновлення парку матиме негативний ефект

Для запуску програми потрібне відновлення повного циклу вагонобудування в Україні і покращення фінансової ситуації.

Український морський коридор – ключовий прорив 2023 року

Яких зусиль вартував запуск тимчасового експортного маршруту, чому це важливо, і, що необхідно для розширення українських спроможностей на морі.

"Оператор припортових станцій": Для чого створили нову філію "Укрзалізниці"

Чим керувалися в АТ УЗ, виділяючи нову одиницю у своїй структурі? Та чи вірить в успіх цієї новації бізнес?

Сім питань про АМПУ: Чим займалося держпідприємство в 2023 році та які плани на 2024-й

Які виклики стали основними для Адміністрації морських портів в цьому році, чого вдалося досягти, та які плани лишилися нереалізованими.

Наверх