Контекст: На минулому тижні Донецька обласна прокуратура повідомила про підозру керівнику ДП "Маріупольський морський торговельний порт", якого звинувачують у буцімто розтраті майна на початку повномасштабного вторгнення. Було заявлено, що у лютому 2022 року між ДП ММТП та певним ТОВ було укладено договір на додаткові роботи з будівництва спеціалізованого перевантажувального комплексу зернових вантажів. Підрядник отримав від державного підприємства понад 11,6 млн грн, а документи були підписані заднім числом. Директор порту нібито сплатив підрядній організації фактично не відпрацьовані за договором кошти.

Очільник ДП "Маріупольський морський торговельний порт" Ігор Барський вважає звинувачення надуманими, та висловлює в колонці на ЦТС свою позицію з даного питання.

35146441_1652286171507693_3417555561040838656_n  

Прогалини в українському законодавстві, яких, на жаль, немало, нерідко використовують державні слідчі органи. У тому числі для дивних звинувачень мене - директора Маріупольського порту, причому безпідставних. 1 травня у мене відбувся обшук. А 3 травня розпочалось цькування у всіляких інтернет каналах, щоб дискредитувати мене.

Маріупольський морський торговельний порт, як і весь Маріуполь, після початку повномасштабної агресії росії опинився в неймовірно складних умовах. Працівники порту – це такі самі маріупольці, які були налякані і спантеличені військовими діями, обстрілами і бомбардуваннями, які відбувалися в країні і на околицях міста. Люди вийшли на роботу, навіть оброблялись судна, тобто на території порту було ще безпечно.

По моїй команді люди вийшли на роботу навіть у свій вихідний день, суботу 26 лютого 2022 року, щоб нарахувати працівникам заробітну платню, як от бухгалтерія.  Завдяки цьому з 28 лютого по 2 березня 2022 року портовики отримували зарплатню. Це було вкрай важливо для людей, які запасалися продуктами і готівкою для виживання у оточеному місті та для виїзду на підконтрольну територію.

Після того, як не стало електроенергії, ми підключили до підстанції дизель-генератор, чим забезпечили безперебійну роботу портовської їдальні №1. Почали безкоштовно годувати мешканців Приморського району і портовиків. Там же їм видавали хліб, який пекли у їдальні.

Читайте також Маріупольський порт пережив не одну війну, переживе і цю – директор порту Ігор Барський про місяць життя під обстрілами

Вдень і вночі надавали допомогу військовим. Під обстрілами, ракетними і авіаударами завалювали вулиці бордюрними бетонними стінками, створюючи барикади, щоб не змогли проїхати ворожі танки. Заправляли військову техніку оборонців, передали їм свою, виготовляли станини для кулеметів тощо. Маріупольський порт надавав усю можливу допомогу захисникам і мешканцям міста.

Після евакуації наше підприємство опинилось на підконтрольній території в не менш складних умовах. Під час виїзду з блокадного міста загрози жорсткої фільтрації окупантів з перевірками на десятках блокпостах не надавали і найменшої можливості вивезти первісну документацію. Дякували долі, що самі ледве виїхали. А зобов’язання підприємства перед державою, трудовим колективом, кредиторами залишились.

Тож, почалась кропітка робота по відновленню документації і погашенню дебіторської та кредиторської заборгованості. Від дебіторів порт отримував гроші, кредиторам виплачували згідно відновлених документів та зареєстрованих податкових накладних.

Так, були відновлені акти виконаних робіт по договору № 20-17/22/65від 21.02.2022р. Відновлення документів було не заднім числом а поточними датами, як дублікати. Оплата цих робіт була звичайнимпогашення кредиторської заборгованості.

Але ж про це ніхто нічого не говорить. Навпаки, заявляють про якусь розтрату 11,6 млн грн та фіктивні роботи у ствердній формі без доказів. Все це і інше про що говорять у телеграм каналах банальний бруд, який до мене не має ні якого відношення.

Нікого ми не обманювали та нічого не розтрачували. Компетентна і порядна команда порту неодмінно доведе це в суді.