Із початку вересня на фрахтовому ринку Чорноморського регіону спостерігається тенденція до підвищення ставок.

Фрахтувальники стикаються з труднощами у забезпеченні вантажів Handysize тоннажем за бажаними ставками. Особливо, коли це стосується спотових Laycan ("laydays cancelling"), передає ЦТС із посиланням на Elevatorist.

За словами аналітика ASAP Agri та фрахтового брокера Atria Brokers Павла Лисенка, власники костерів також підвищують ставки і загалом досягають вищого фрахту. Стабільними залишаються лише ставки до країн Східного Середземномор’я, бо на ринку досі є широкий вибір тоннажу, який не має доступу до портів ЄС і віддає перевагу східним напрямкам, каже він.

Ставки на перевезення кукурудзи панамаксами з українських глибоководних портів до Південного Китаю утримуються на рівні 45–46 доларів за тонну, без змін протягом тижня.

У сегменті хендісайзів фрахт 30 тисяч тонн кукурудзи з українських глибоководних портів до Східного узбережжя Італії оцінюються у 21-22 долара за тонну (+2 долара за тиждень).

У сегменті костерів ставки для перевезення 6 тисяч тонн кукурудзи з українських дунайських портів до Східного узбережжя Італії становлять 32-33 долара відповідно (+1 долар протягом тижня).

Фрахт баржами для партій кукурудзи обсягом близько 2 тисяч тонн з Рені або Ізмаїла до Констанци оцінюється на рівні 13-14 євро за тонну (+1 євро).

freight05092025