Обсяг вантажоперевезень Транскаспійським міжнародним транспортним маршрутом (ТМТМ) за І півріччя 2025 року досяг 2,3 млн тонн, що на 7% більше аналогічного періоду минулого року, такі дані озвучив президент Казахстану Касим-Жомарт Токаєв.
Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію уряду республіки.
Для розвитку ТМТМ було поставлено завдання об'єднати зусилля з Китаєм, Азербайджаном, Грузією та Туреччиною. Було розроблено дорожню карту із синхронного усунення "вузьких" місць до 2027 року.
У її рамках завершено будівництво залізничної ділянки Достик-Мойинти, ведеться будівництво обхідної лінії станції Алмати, модернізується портова інфраструктура: проведено днопоглиблення акваторії порту Курик, запущено зерновий термінал потужністю 1 млн тонн і контейнерний хаб у порту Актау.
Створене у 2023 році спільне підприємство Middle Corridor Multimodal за участю Казахстану, Азербайджану та Грузії забезпечує мультимодальні перевезення за принципом одного вікна з гарантованою вартістю та термінами доставки. Надалі до СП планується приєднання дочірньої компанії Китайських залізниць CRCT - відповідний меморандум було підписано у листопаді 2024 року.
У рамках розвитку портової інфраструктури за межами Казахстану в червні 2025 року в грузинському порту Поті розпочав роботу казахстанський мультимодальний термінал площею 8,9 га та потужністю 120 тис. контейнерів на рік.
Результати показують значне збільшення: за останні 5 років обсяг вантажоперевезень за маршрутом зріс у 6 разів - з 0,8 млн тонн у 2020 році до 4,5 млн тонн у 2024 році. Лише за минулий рік обсяг перевезень збільшився на 62%, а контейнерні перевезення зросли у 2,7 раза.
Не менш значущою подією став і початок руху китайських автопоїздів Транскаспійським маршрутом: у 2024 році через порт Курик пройшли майже 3,5 тис. вантажівок, а в першій половині 2025 року - понад тисячу.