Після запуску руху поїздів по євроколії, що сполучить Ужгород з містами Європи, планується розпочати електрифікацію ділянки постійним струмом напругою 3 кВ. Це дозволить електропотягам та електровозам зі Словаччини напряму заходити в Ужгород, оскільки стандарти електрифікації та тип струму на суміжних ділянках у нас збігаються.

Про це в інтерв'ю ЦТС розповів заступник міністра фінансів України Олександр Кава.

"У перспективі рух на електротязі буде і в напрямку Угорщини, але з огляду на те, що там електрифікація - 25 кВ змінного струму, потрібно додатково облаштувати нейтральну вставку і використовувати двосистемний рухомий склад", - доав він.

Роботи з електрифікації Чоп-Ужгород "Укрзалізниця" спроможна виконати протягом року, але все залежить від того, наскільки швидко компанія закупить необхідні матеріали і змонтує контактну мережу. 

Проєкт електрифікації також отримав грант у розмірі 23 млн євро з фонду Connecting Europe Facility, більше того, решта 50% вартості проєкту буде профінансована з державного бюджету. До того часу на ділянці використовуватиметься дизельна тяга. 

"Певні труднощі виникли з відновленням короткої ділянки євроколії протяжністю 8 км від Ужгорода до прикордонного переходу Павлово-Матевце. Цей маршрут у синергії з раніше згаданим проєктом дозволив би скоротити на чверть відстань від Ужгорода до другого за величиною міста Словаччини - Кошице - зі 120 км до 90 км. Але, на жаль, навіть після отримання підтримки Єврокомісії словацька сторона відмовилася від планів пропускати поїзди з України євроколією через залізничний перехід Павлово-Матевце. Хоча з їхнього боку за євроколією є вся необхідна інфраструктура, а колія підходить безпосередньо до нейтральної смуги на кордоні двох країн", - додав заступник міністра фінансів України.

За його словами, зараз на ділянці Чоп-Ужгород планують швидкість близько 100 км/год, проєктом передбачено 140 км/год. "Після електрифікації швидкість буде вищою. Але головне - це економія часу та можливість прямого сполучення з містами Європи", - підсумував Кава.