Згідно з даними Міжнародної ради аеропортів (ACI) Європи, пасажиропотік у мережі європейських аеропортів зріс на 4,5% у першому півріччі 2025 року порівняно з аналогічним періодом минулого року, зі стабільним зростанням на 4,3% у першому кварталі та 4,6% у 2 кварталі. Міжнародний трафік забезпечив весь приріст, збільшившись на 5,7%, тоді як внутрішній трафік залишився незмінним на рівні 0,2%. Обсяги пасажирських перевезень у першому півріччі на 5,1% перевищили допандемічний рівень першого півріччя 2019 року, пише ЦТС.

"Позитивна динаміка пасажирських перевезень з початку року відображає стійкість попиту в умовах значного тиску на пропозицію, операційних перебоїв, зростання геополітичної та геоекономічної напруженості та макроекономічної невизначеності. Все це призводить до посилення конкурентного тиску та транспортних ризиків для аеропортів, з набагато більш волатильною та непередбачуваною динамікою ринку, де зростання більше не є само собою зрозумілим. Літній сезон поки що продовжує приносити прибутки - подивимось, як складатимуться наступні місяці", - зазначив генеральний директор ACI EUROPE Олів'є Янковець.

Найкращі показники в ЄС+ (Європейському Союзі та деяких прилеглих країнах) продемонстрували аеропорти Словаччини (+19,2%), Польщі (+14,9%), Угорщини (+14,2%), Мальти (+11,7%) та Кіпру (+10,8%). І навпаки, аеропорти Швеції (-0,9%), Естонії (+0,2%), Ісландії (+1,4%) та Люксембургу (+1,4%) продемонстрували найслабше зростання.

Серед найбільших ринків ЄС лідирує Італія з 5,7%, за нею йде Іспанія (4,5%). Аеропорти Франції (3,6%), Британії та Німеччини (обидва - 2,3%) не досягли середнього показника.

У решті країн трафік зріс на 5,6% з великими відмінностями. Молдова (+49,2%), Боснія і Герцеговина (+31,1%), Ізраїль (+27%), Косово (+16,6%) і Грузія (+13,7%) продемонстрували значне зростання, тоді як Туреччина (1,2%) і Азербайджан (1,6%) зафіксували лише помірне зростання.

Трафік в найбільших аеропортах (понад 40 млн пасажирів) зростав найповільніше - на 3,3%. Найбільше зростання показників показали стамбульський аеропорт Сабіха Гекчен (+11,5%) та римський Фьюмічіно (+6,5%).

Лондонський Хітроу залишився найбільш завантаженим аеропортом Європи з 39,9 млн пасажирів (+ 0,2%). За ним слідують Стамбул (39,1 млн|+2,5%), Париж-CDG (34,6 млн|+4,3%), Амстердам Схіпхол (32,7 млн|+3%) і Мадрид (32,6 млн|+3%).

Мега-аеропорти (25-40 млн пасажирів) зросли на 4%, на чолі з міланським Мальпенса (+11,4%), Афінами та Копенгагеном (обидва по 7,6%). Великі аеропорти (10-25 млн пасажирів) та середні аеропорти (1-10 млн пасажирів) продемонстрували найбільше зростання, на 5,4%, завдяки експансії лоукостерів та високому попиту на туристичні послуги.

Тель-Авів (+27%) різко відновив свої позиції, Краків (+18,7%), Будапешт (+15%) та Варшава (+13,2%) також продемонстрували високі темпи зростання.

Серед середніх аеропортів найкращі показники продемонстрували Трієст (+31,8%), Борнмут (+24,9%), Каунас (+20,6%), Познань (+20%), Варна (+19,1%), Генуя (+18%), Жирона (+17,1%), Меммінген (+16,4%), Вроцлав (+15,6%), Барі (+15,7%) і Корк (+14,5%).

Показники малих аеропортів (до 1 млн пасажирів) зросли на 5,1%, але залишаються на 32,9% нижче допандемічного рівня.