Міністерство сполучень Латвії передало на громадське обговорення поправки до закону про мита за використання автошляхів, які передбачають з 1 січня наступного року підвищення ставок більшості мит (віньєток) для вантажних транспортних засобів масою понад 3 тонни, повідомляється на порталі правових актів, пише ЦТС.
Мета запропонованих поправок - запровадити такі ставки мит, які відображають реальні витрати на утримання дорожньої інфраструктури з огляду на вплив на неї вантажних автомобілів.
Зокрема, поправки передбачають нульову ставку для транспортних засобів з нульовим рівнем викидів і введення ставок для транспортних засобів, що створюють викиди, залежно від їх обсягу.
Також поправки передбачають розширення мережі доріг, на які поширюватимуться дорожні збори, включивши до неї державні регіональні автодороги, які йдуть паралельно до головних автошляхів або ведуть до портів.
Обсяг мит різниться залежно від маси транспортного засобу, числа осей, класу викидів та періоду використання. Надходження від дорожнього збору спрямовуються на утримання та розвиток тих державних автошляхів, за використання яких він стягується.
В даний час для транспортних засобів та їх поїздів з повною масою від 3,501 до 12 тонн, якщо рівень викидів двигуна відповідає Euro 0, I, II, денна ставка збору становить 15 євро, тижнева - 37 євро, місячна - 74 євро, річна - 760 євро. Надалі планується запровадити денну ставку для таких транспортних засобів у розмірі 17 євро, тижневу - 43 євро, місячну - 87 євро, річну - 870 євро.
Для транспортних засобів та їх складів з повною масою від 3,001 до 3,5 тонни, якщо рівень викидів двигуна відповідає Euro VI або менш забруднює, денна ставка становить 5 євро, а тижнева - 12 євро. Надалі їх планується відповідно збільшити до 7 та 18 євро.
Як наголошують у міністерстві, у транзитних та внутрішніх перевезеннях у Латвії, як і раніше, домінує вантажний автотранспорт з високим навантаженням на вісь, що прискорює руйнування доріг. Потік вантажів автошляхами продовжує зростати, збільшуючи знос інфраструктури, створюючи затори і підвищуючи рівень викидів шкідливих речовин.