Італія потрапила під шквал критики за плани з використання ще не побудованого мосту на Сицилію вартістю 13,5 мільярда євро для врахування своїх витрат на оборону, але ця ідея не є нісенітницею, повідомила компанія, відповідальна за проект. 

Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію Politico.

"Проект мосту через Мессінську протоку був розроблений з самого початку для задоволення як потреб цивільного транспорту, так і стратегічних вимог мобільності Збройних сил", - заявили в Stretto di Messina, державній компанії, яка має концесію на проектування, будівництво та експлуатацію мосту. 

Поточний проект означає, що важка військова техніка, така як танки, зможе перетинати міст після його будівництва, додали в компанії.

Міністр інфраструктури Маттео Сальвіні заявив, що урядовий орган, відповідальний за затвердження великомасштабних проектів, підпише план мосту до кінця липня.

Італія хронічно недовитрачає кошти в рамках НАТО, минулого року виділивши лише 1,49 відсотка свого валового внутрішнього продукту на оборону - значно менше за стару ціль блоку у щонайменше 2% ВВП. 

Розгляд мосту на Сицилії як військових витрат дозволить Італії легше досягти вимоги в 1,5 відсотка.

Stretto di Messina заявляє, що міст відповідає Плану дій Європейського Союзу щодо військової мобільності, який спрямований на посилення швидкого переміщення транспортних засобів та військовослужбовців по всьому континенту в рамках Трансєвропейської транспортної мережі, "частиною якої є міст".

Компанія додала, що розміри дороги проекту відповідають вимогам класифікації НАТО, "забезпечуючи безпечне перевезення найважчих військових транспортних засобів без необхідності структурних перебудов", і що залізниця матиме здатність перевозити "важкі військові конвої на стандартних платформних вагонах". 

Понад 600 професорів, дослідників та співробітників університету на початку цього місяця надіслали листа прем'єр-міністру Джорджії Мелоні, назвавши військові аспекти проекту "брехнею".

"Ми стали свідками переосмислення проекту мосту через Мессінську протоку, який з проекту, що мав значення для вантажних та пасажирських перевезень, раптово став важливою та стратегічною військовою інфраструктурою", - йдеться в листі. 

У листі додається, що залізничні мережі на півдні Італії не пристосовані для транспортування зброї та боєприпасів, тому продовження морських перевезень має більше сенсу.

Але забудовник наполягає на тому, що військовий аспект є основною частиною проекту.

"Міст через Мессінську протоку був спроектований як інфраструктура подвійного використання, яка може використовуватися як для цивільних, так і для військових цілей", - йдеться у повідомленні.