Порт Ньюкасл у Новому Південному Уельсі (Австралія), визнаний найбільшим у світі портом експорту вугілля, активно впроваджує стратегії диверсифікації, щоб зменшити свою залежність від чорного викопного палива.
Таким чином, у порту готуються до зменшення обсягів бізнесу з основним клієнтом - Китаєм, передає ЦТС, посилаючись на Splash.
Вугілля тут становить 95% обсягу вантажів та 72% доходів. Порт поставив собі за мету збільшити доходи, не пов'язані з вугіллям, до 50% до 2030 року.
Центральним елементом цієї трансформації є розвиток глибоководного контейнерного терміналу та зони чистої енергії площею 220 га на острові Кураганг. Ця зона має на меті підтримувати виробництво та експорт зеленого водню та аміаку за рахунок федеральних інвестицій.
Федеральний член парламенту від Ньюкасла Шерон Клейдон заявила цього тижня, що план розвитку чистої енергетики закладає основу для робочих місць у цій сфері та ширшого промислового оновлення.
"Це визначальний момент для Ньюкасла - місто, яке поколіннями допомагало живити країну, готується живити майбутнє за допомогою чистої енергії", - сказав Клейдон, додавши: "Важко уявити собі потужніший символ трансформації нашого регіону - земля, колись призначена для вугільного терміналу, тепер буде на передовій глобального переходу на чисту енергію".
Ця новина напряму пов’язана з інформацією про те, що Китай різко скорочує імпорт вугілля. Згідно з аналізом грецького брокера Intermodal, це зниження значною мірою зумовлене зростанням внутрішнього видобутку вугілля в Китаї, збільшенням запасів, збільшенням транспортування вугілля залізницею з Монголії та зростаючою тенденцією до виробництва енергії з відновлюваних джерел.
"Протягом першої половини 2025 року світові поставки вугілля впали на 6% у річному обчисленні на тлі слабкого попиту на імпорт на великих ринках. Вантажопостачання до Китаю та розвинених країн значно сповільнилося, частково через збільшення виробництва електроенергії з відновлюваних джерел енергії та зниження виробництва сталі", - сказав менеджер з аналізу судноплавства в BIMCO Філіпе Гувейя.
Нині в Китаї встановлено понад половину потужностей світової сонячної та вітрової енергетики. Наприклад, потужності сонячних батарей, встановлені Китаєм минулого року, можна порівняти із загальними потужностями Європейського Союзу.
На тлі зниження обсягів споживання вугілля конкуренція між сегментами ринку сухих насипних перевезень зросла в першій половині року, що чинило тиск на фрахтові ставки. За даними BIMCO, сегмент панамакс зумів збільшити свої поставки вугілля на 4% у річному обчисленні та збільшив свою частку в світових перевезеннях вугілля з 49% до 54%. Цей приріст відбувся головним чином за рахунок сегмента кепсайз, який перевіз на 23% менше вугілля, ніж у попередньому році.