Міністерство розвитку громад та територій України спільно з Ernst & Young (EY) провели галузевий круглий стіл, присвячений розвитку транспортної інфраструктури. Захід відбувся в рамках Конференції з відновлення України та об'єднав урядовців, представників міжнародних фінансових інституцій та профільних експертів, пише ЦТС.

Участь у дискусії взяли представники Європейського інвестиційного банку, Європейського банку реконструкції та розвитку, Міжнародної фінансової корпорації та інші партнери України.

Модератором панелі виступив Андреа Ґуерцоні, віце-президент EY Global. У своєму виступі він зазначив прогрес, досягнутий Україною: "З огляду на загальну ситуацію з безпекою, українські морські порти демонструють вражаючі результати".

Серед ключових тем обговорення - модернізація інфраструктури, перспективи державно-приватного партнерства, залучення інвестицій та підвищення логістичної стійкості.

Під час заходу Голова ДП "АМПУ" Олександр Семірга презентував бачення подальшого розвитку портової галузі в умовах війни: "Ми активно рухаємося вперед - незважаючи на постійні загрози та обстріли. Наш головний пріоритет зараз — думати, як у цих складних умовах забе зпечити розвиток галузі і вже сьогодні готуватися до конкурентної боротьби з європейськими портами у мирну годину".

Основні зусилля АМПУ зосереджені на критичних напрямах: інфраструктура, цифровізація, міжнародна підтримка, фінансування та оновлення технічного флоту.

"Ми залучаємо понад 100 млн доларів власних коштів на реалізацію найважливіших проектів - ремонт причалів, залізничної інфраструктури в портах, доріг, будівель та інших об'єктів, пошкоджених чи зруйнованих. Але ми інвестуємо не лише в бетон та метал. Ми вкладаємо у технології", - акцентував Семірга.

Він також зазначив, що Україна активно впроваджує нові технологічні рішення в портах: "Ми зосереджені на залученні сучасних технологій, розвиваємо власні цифрові сервіси, активно вчимося у міжнародних партнерів як ефективно використовувати дрони для різних типів робіт. Це дозволяє економити час та гроші. Чому? Як приклад: більше 60% нашого флоту побудовані ще за часів СРСР, витрати на їх утримання значні, а комплектуючі та запасні частини до них виробляються у росії. Тому ми дуже обмежені у можливостях їх ремонтувати. Отже частина програми оновлення - це створення центру дронових технологій, а також закупівля сучасного флоту, суден, лоцманських катерів та іншого обладнання для всіх українських портів".