Суднобудівні підприємства за підсумками першої половини 2025 року передали замовникам 238 балкерів. Про це свідчать дані консалтингової компанії у сфері морського судноплавства AXSMarine, пише ЦТС.

Сукупний дедвейт даних суден оцінюється в 17,2 млн тонн.

При цьому в період із січня по червень 2025 року з експлуатації було виведено 28 балкерів, що еквівалентно зменшенню дедвейту світового флоту на 2 млн тонн.

"Таким чином за підсумками півріччя на кожне утилізоване судно припадало понад вісім нових. Це означає особливо активне розширення флоту - як за кількістю суден, так і за тоннажем, що збільшує пропозицію на ринку і потенційно впливає на фрахтові ставки", - вважає аналітик URSA Shipbrokers Діонісіос Ціліоріс.

Уточнюється, що 2020 року на світовому суднобудівному ринку було замовлено 268 нових балкерів, 2021 року - 560, 2022 року - 435, 2023 року - 606, 2024 року - 669 одиниць.

Ці цифри значно перевищують середній показник 2015-2019 років, що становив приблизно 278 суден на рік, що заклало основу для поточного активного приросту потужностей.

Лідерами на замовлення є судна Ultramax (42,4% усіх нових суден), слідом йдуть Modern Large Handies (23,5%) та Kamsarmax (16,8%).

У першому півріччі 2025 року суди класу Ultramax зробили найбільший внесок у приріст флоту - 6,48 млн тонн дедвейту (101 балкер). Згідно з планами, у другу половину 2025 року замовники повинні отримати 92 судна Ultramax, 71 - Kamsarmax, 48 - Modern Large Handies та ін.

Очікуваний приріст дедвейту за підсумками другого півріччя становитиме понад 13 млн тонн.

При цьому в 2026 році судновласники мають отримати 532 балкери із сукупним дедвейтом понад 41,6 млн тонн.