SNCF Réseau - оператор інфраструктури Національного товариства залізниць Франції (SNCF) розпочав реалізацію розрахованого на 5 років проекту створення безпілотного поїзда MARS LGV для інспектування стану високошвидкісних ліній зранку перед початком щоденних комерційних перевезень на них.
Про це пише ЦТС з посиланням на Rynek Kolejowy.
Очікується, що потяги MARS LGV дозволять оптимізувати такі перевірки з 2030 року.
В даний час подібні інспекційні рейси виконуються звичайними високошвидкісними поїздами TGV без пасажирів на борту на швидкості до 220 км/год. Для цих цілей залучають близько 20 поїздів щодня, їхній сумарний пробіг становить 2 млн км/рік.
Поїзди MARS LGV передбачається контролювати дистанційно з центру управління, куди в реальному часі надходитиме детальна аналітична інформація про стан ВШМ, отримана за результатами обробки даних від бортових датчиків - камер, радарів, лідарів та інших вимірювальних пристроїв.
Для живлення безпілотних поїздів планується використовувати тягові акумулятори нового покоління. Бортова система буде здатна розпізнавати перешкоди та інші аномалії на шляху та поблизу нього, швидко ідентифікуючи місця, що вимагають виконання ремонтних та інших заходів.
Уздовж ВШМ буде влаштовано кілька пунктів відстою поїздів MARS LGV, кожен з яких зможе інспектувати свою ділянку колії.
Обладнання цих пунктів дозволить заряджати тягові акумулятори поїздів та транслювати до центру управління всі зібрані в ході інспектування дані.
Прототип поїзда планується розробити до кінця 2026 року та виготовити у 2027 році, потім у 2028 році розпочати його експлуатаційні випробування, які мають завершитися до середини 2029 року валідацією прототипу.
Розробка MARS LGV є предметом дослідницького проекту, у якому беруть участь шість компаній-партнерів SNCF Réseau. Проект фінансується за підтримки уряду Франції