АТ "Укрзалізниця" впроваджує Європейську систему управління залізничним рухом European Rail Traffic Management System (ERTMS), складовою якої є сучасна система мобільного зв'язку для залізничного транспорту - FRMCS, повідомили у Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку (НКЕК).

Про це пише ЦТС з посиланням на Інтерфакс-Україна.

Впровадження ERTMS вимагають питання збільшення пропускної спроможності прикордонних переходів, підвищення рівня технічного та технологічного розвитку залізничної мережі, інтеграція залізничного транспортного комплексу до транспортної мережі Європейського Союзу - загальноєвропейської мультимодальної Транс’європейської транспортної мережі (TEN-T).

"Впровадження ERTMS дозволить створити пан’європейську мережу радіозв’язку для пасажирських і вантажних поїздів, які могли б рухатись через кордони країн без необхідності встановлення будь-якої іншої національної системи радіозв’язку", - зазначив член НКЕК Олександр Бісюк.

Впровадження системи дозволить підвищити безпеку перевезень завдяки стабільному зв’язку між поїздами та диспетчерами, зменшить затримку при передачі сигналів, створить можливість керувати рухом поїздів у реальному часі, уточнили в НКЕК.

"Мережа радіозв’язку залізничного транспорту (FRMCS) призначена для задоволення технологічних потреб АТ "Укрзалізниця" у частині забезпечення функціонування поїздного, станційного, ремонтно-оперативного радіозв’язку, системи управління рухом поїздів, а також у перспективі - бортового та приколійного відеоспостереження, мультимедійних технологічних відеопотоків (відеодані від дверей поїзда, відеодані із залізничного переїзду, до якого наближається поїзд) тощо", - пояснив регулятор.

Впровадження мережі радіозв’язку залізничного транспорту України передбачає побудову інфраструктури мережі FRMCS виключно вздовж залізничних колій на територіях залізничних станцій (головні, станційні), а також вздовж залізничних колій, що з’єднують такі станції, сказано у відповіді регулятора.

У результаті плідної співпраці фахівців НКЕК, "Українського державного центру радіочастот", "Укрзалізниці", Генерального штабу Збройних Сил України у 2024 році ініційовано виділення смуг радіочастот для потреб впровадження FRMCS. Згідно з постановою Кабінету міністрів від 1 листопада 2024 року №1253 для використання FRMCS визначено смуги радіочастот: 874,4-880,0 МГц, 920,0-925,0 МГц та 1900-1910 МГц, уточнили у НКЕК.

Впровадження ERTMS, яка складається з європейської системи управління рухом поїздів та системи радіозв’язку для залізничного транспорту (стандарту GSM-R або майбутньої FRMCS) передбачено регламентом Єврокомісії 2016/919/ЄС про технічну специфікацію інтероперабельності, що стосується підсистем управління, контролю та сигналізації залізничної системи в Європейському Союзі від 27 травня 2016 року та Директивою 2016/797/ЄС Європейського Парламенту та Ради про сумісність залізничної системи.