Компанія AŽD Praha розпочала перевезення пасажирів на експериментальному дизель-поїзді EDITA з реалізацією рівня автоматизації GoA3 на одноколійній регіональній лінії Копідлно - Дольні-Боусов довжиною близько 24 км, розташованої на північний схід від Праги. У двовагонному поїзді моторний вагон використовується як лабораторія, а причіпний служить для перевезення пасажирів.

Про це пише ЦТС з посиланням на Nakolei.

Машиніст знаходиться не в кабіні управління, а в салоні вагона-лабораторії, де є спрощений пульт з монітором для контролю руху поїзда, органами управління для його зупинки у разі виникнення нештатної ситуації, закриття дверей та видачі команди відправлення зі станцій. Поїзд обладнаний системою виявлення перешкод з камерами.

У перспективі передбачено реалізацію рівня автоматизації GoA4 з дистанційним контролем та можливістю дистанційного керування поїздом за необхідності, що потребує погоджень з регуляторами.

Організувати такий повністю безпілотний режим у регулярних пасажирських перевезеннях AŽD Praha планує у 2030 році на ділянці Чижковіце-Обрниці лінії Švestkové dráha, де у 2021 році відбулася перша до Чехії демонстраційна поїздка рейкового автобуса з автономним керуванням.

AŽD Praha придбала лінію Копідлно - Дольні-Боусов у 2016 році та оснастила її сучасними засобами, включаючи мікропроцесорну централізацію, європейську систему управління рухом поїздів ETCS рівня 2, стаціонарне обладнання системи автоведення поверх ETCS, радіозв'язок стандартів GSM‑R.

Управління всією лінією здійснюється з пульта диспетчерської централізації на станції Копідлно.

Експериментальний поїзд у найближчі місяці перевозитиме пасажирів протягом кількох вихідних та святкових днів щомісяця, виконуючи по три рейси в обидва боки щодня. 

71101_editaperforming_autonomous_operationan_obstacle_at_lx_test_scenarioimg_9266_674822_crop

n2505092-2

n2505092-1