Міністерство сполучень Латвії підготувало проект наказу згідно з яким планується об'єднати дочірні товариства Latvijas dzelzceļš (LDz) LDz Cargo, LDz ritošā sastāva serviss та LDz loģistika задля оптимізації витрат та процесів діяльності.
Про це пише ЦТС з посиланням на Delfi.
У відомстві пояснили, що на ринку залізничних вантажоперевезень спостерігається суттєвий спад, який впливає на LDz Cargo, LDz ritošā sastāva serviss та LDz loģistika.
Обсяги транспортування залізничних вантажів у Балтії за останні п'ять років скоротилися зі 134 млн тонн на рік до 52 млн тонн на рік, з 2018 року вантажів за рік поменшало в середньому на 14,9%. Латвійські підприємці, які користуються послугами концерну LDz, також постраждали від скорочення обороту через геополітичну ситуацію.
Усі три компанії вжили і продовжують реалізовувати заходи щодо оптимізації.
Міністерство сполучень дійшло висновку, що продовжуючи працювати окремо, LDz ritošā sastāva serviss щороку продовжить залишатися нерентабельним, а LDz loģistika збанкрутує у 2028 році.
У міністерстві додають, що шляхом об'єднання всіх трьох компаній можна було б створити одну компанію, яка з 2026 року стала б рентабельною і з 2028 року почала виплачувати дивіденди. У разі об'єднання підприємств буде полегшено адміністративний процес, який зараз ускладнений необхідністю придбання ними послуг один у одного, знизяться витрати на управління, а також буде скорочено загальну кількість працівників. Окрім цього, компанії змогли б покращити політику ціноутворення.
Консолідоване підприємство у 2029 році імовірно працюватиме з оборотом у 120 млн євро та прибутком у 7,5 млн євро.
Мінсполучення пропонує розпочати реорганізацію цих трьох товариств капіталу LDz шляхом приєднання до LDz Cargo підприємств LDz ritošā sastāva serviss та LDz loģistika. Питання у листопаді минулого року було розглянуто і радою LDz, і зборами акціонерів.
Реорганізацію буде розпочато після ухвалення розпорядження Кабінетом міністрів Латвії.
Планується, що процес реорганізації буде завершено до кінця 2025 року.