Європейські країни обговорюють можливість конфіскації танкерів з флоту рф в Балтійському морі, що перевозять нафту. Наразі розробляється юридичний механізм для цієї ініціативи.
Про це пише ЦТС з посиланням на Forbes.
Є три основні варіанти дій, які обговорюються в Європі. Перший - конфісковувати судна, що загрожують довкіллю, наприклад, через витік нафти. Більшість таких танкерів - старші за 15 років і часто мають технічні проблеми, що підвищує ризик аварій, які, ймовірно, вже траплялися.
Другий - використовувати закони проти піратства, щоб затримувати судна, які пошкоджують важливу підводну інфраструктуру. Такі випадки почали фіксувати ще з кінця 2023 року, коли судна руйнували енергетичні та інтернет-кабелі.
Третій - якщо міжнародне право не спрацює, країни можуть запровадити власні закони для полегшення арешту суден. Наприклад, у Балтійському морі можуть вимагати, щоб танкери користувалися послугами перевірених страхових компаній. Це дасть можливість країнам, таким як Естонія та Фінляндія, затримувати судна, які обирають менш надійних страховиків.
Нагадаємо, ЦТС писав, що країни ЄС можуть запровадити податок для судноплавних компаній за використання Балтійського моря, щоб покрити високі витрати на захист підводних кабелів.