У місті Трієст, столиці італійського регіону Фріулі-Венеція-Джулія, з 1 лютого 2025 року знову працює історична лінія трамваю, яка включає ділянку фунікулера. Пасажирські перевезення на ній припинилися 2016 року після серйозної аварії.
Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.
Довжина переважно одноколійної лінії колії 1000 мм становить 5,1 км із 13 зупинками. Вона з'єднує центр Трієста (3 м над рівнем моря) з містом Вілла-Опічіна, розташованим на пагорбі висотою близько 300 м поблизу кордону зі Словенією.
На більшій частині електрифікованої лінії вагони трамвая одержують живлення від контактної мережі постійного струму напругою 550 В. На ділянці фунікулера довжиною приблизно 800 м працює канатний тягач, що дозволяє вагону долати крутий підйом (різниця у висоті становить близько 160 м).
Лінія трамвая з ділянкою зубчастої залізниці відкрилася 1902 року. У 1928 році цю ділянку модернізували за принципом фунікулера. У середині серпня 2016 року сталося лобове зіткнення двох вагонів, внаслідок якого вісім пасажирів та обидва водії отримали травми, а рухомий склад був серйозно пошкоджений.
На цьому етапі лінією курсує один вагон трамвая, щодня виконуючи 19 рейсів. Тимчасово закрито одну із зупинок, де тривають роботи з реконструкції.
З 17 лютого 2025 рьоку два вагони здійснюватимуть до 39 рейсів, з березня 2025 року кількість рейсів збільшиться до 58 рейсів на добу.
Історична лінія трамваю є однією з туристичних визначних пам'яток Трієста. У 2015 році річний пасажиропотік склав 690 тис. пасажирів.